A PepsiCo Inc. megemelte éves bevételi és nyereség-előrejelzését, mivel könnyedén növeli árait azon a piacon ahol gyakorlatilag csak a Coca-Colával kell érdemben megküzdenie. Az emberek többet esznek otthon, ami hajtja az üdítők és a snackek piacát - írja a European Supermarket Magazine (ESM).
Szerző(k): Szász PéterAz orosz üdítőital-gyártók örülnek, hogy a külföldi versenytársak távozása nyomán a vásárlók az ő termékeik közül válogatnak, ám sok orosz nem mondott le megszokott amerikai kólájáról és megtalálja a módját hoz hozzájusson.
Szerző(k): Komócsin SándorA nyári hőségben jelentősen megnövekszik az ivóvízigény. Erre az időszakra az ivóvízszolgáltatók most is előre készülnek, hogy biztosítani tudják a lakosság számára az egészséges ivóvizet - írja a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM).
Szerző(k): Szász PéterVéget érhet a magyar-román határon folyó a bevásárlóturizmusnak az a része, amelyben a magyarok a szomszédban szerezték be chipsadómentes áron az üdítőket, ugyanis a román kormány áfaemelésre készül
Szerző(k): Komócsin SándorMeglepő eredményre jutott egy kutatás az üdítős palackokról: több vegyi anyag kerülhet be az újrahasznosított PET-palackokból az italokba, mint az új verziókból. Kutatók szerint a gondot az újrahasznosítási folyamat problémái okozhatják, ezért körültekintőbben kell eljárni. A megoldás – a PET-palackok mellőzése mellett - egy szupertisztítási eljárás lehet, amely három lépcsőben tisztítja meg a régi műanyagokat az újrahasznosítás előtt.
Szerző(k): Csernátony CsabaA romániai üdítőgyártók szövetsége úgy véli, hogy idén ősszel nem tudják bevezetni az üdítős-ásványvizes petpalackok betétdíjas visszavásárlását, amit a kormány forszíroz, mert addigra nem tudják felépíteni ennek logisztikai hátterét.
Szerző(k): Komócsin SándorAz Egyesült Államokban a második világháború nem volt olyan rossz a narancstermés, mint az idén lehet. Emiatt kilőtt az árképzés alapjául szolgáló floridai narancslé árfolyama. Hagyományosan ez érintetlenül hagyja az európai árakat, viszont 2022-ben a járványhatások miatt a magyar fogyasztók is megszenvedik majd ezt.
Szerző(k): Szabó DánielEgy széles körben használt rövidítés miatt bukott el egy pert a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a Hell Energy Magyarország Kft.-vel szemben - írja a hvg.hu.
Szerző(k): Szász PéterAz ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1,912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszakitól - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az MTI-vel.
Szerző(k): Szabó Dániel