A legtöbb állami ügyfélszolgálathoz hasonlóan az ingatlanügyi hatóságoknál is szünetel december 22. és január 9. között az ügyintézés.
Szerző(k): Sánta AndrásA magyarok fele törekszik arra, hogy kizárólag online intézze az ügyeit. Többnyire alaptalan félelmek, mint a papír hiánya jelentik a visszatartó erőt.
Szerző(k): Herman BernadettA sokszorosára növekedett energiaárak miatt a kormány 25 százalékos gázfelhasználás-csökkentést írt elő az állami szerveknél, ezért 2022. november 2. és 2023. március 17. között egyes, kisebb forgalmú kormányablakokban és okmányirodákban szünetel az ügyfélfogadás - közölte szerdán a Miniszterelnökség.
Szerző(k): Domokos ErikaA Cégtörvény augusztustól új fogalmat vezet be a magyar cégjogba, az online alapított céget. Egy uniós irányelv szerint minden EU-tagállamnak lehetővé kell tenni, hogy kizárólag online módon, személyes megjelenés és papíron készült iratok nélkül is céget alapíthassanak a vállalkozók. Utólag sem kell kinyomtatni semmit, csak elektronikusan aláírni. Így gyorsul a bejegyzési idő is.
Szerző(k): Domokos ErikaOlyan sokat interneteznek a magyarok, hogy még az uniós átlagot is meghaladja a világhálót böngészők aránya. Már a háztartások 91 százaléka rendelkezik valamilyen internetes hozzáféréssel, de csak a nethasználók ötöde intézte a víz, gáz- vagy áramszolgáltatással kapcsolatos ügyeit a neten.
Szerző(k): Koncsek RitaA polgári perrendtartásról szóló törvény alapján 2022. július 15. és augusztus 20. között ítélkezési szünetet tartanak a bíróságok - hívja fel a figyelmet az Országos Bírósági Hivatal közleménye. Július 15-én, a bíróságok napján mindenhol szünetel az ügyfélfogadás.
Szerző(k): Domokos ErikaRendkívüli, hétvégi nyitvatartással segítik a kormányablakok a június 30-án lejáró személyazonosító okmányok cseréjét - közölte Uzsák Katalin a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára.
Szerző(k): Szász PéterMár elérhető az Apple App Store, valamint a Google Play Áruházban az eSzemélyi okmányhoz kapcsolódó mobilalkalmazás, az eSzemélyiM. Az applikációval az eSzemélyihez kapcsolódó elektronikus funkciók és szolgáltatások válnak elérhetővé.
Szerző(k): Rácz GergőMinden második ügyfél szerint bankban ügyet intézni ma már olyan, mint postán feladni a sárga csekket. Ha bármilyen ügyet el tudnának intézni okostelefonon vagy laptopjukon keresztül, többé be sem tennék a lábukat a bankba – mutat rá a Comnica és az NRC országos online lakossági kutatása.
Szerző(k): Herman Bernadett