Megmenekülhet Románia egyik utolsó cukorgyára, ám ennek az az ára, hogy a helyben termesztett cukorrépa helyett importált nádcukrot dolgozzon fel alapanyagként. Így a cukorrépa-termesztőknek váltaniuk kell.
Szerző(k): Komócsin SándorA dél-koreai Solus Advanced Materials bejelentette, hogy 27,5 millió dollár, vagyis 8,5 milliárd forint értékű támogatást kap a magyar kormánytól a tatabányai üzemének fejlesztésére. A pénzt 2023-ig folyósítják - írja a The Korea Herald.
Szerző(k): Szász PéterHosszú lejáratú hitellel támogatja az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) az elektromos autók akkumulátoraihoz rézfóliát gyártó tatabányai üzem építését - írja az MTI.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA globális chiphiány 2023-ig fog tartani - mondta csütörtökön Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója, hangsúlyozva, hogy a koronavírusjárvány közepette a kereslet továbbra is növekszik, még akkor is, ha a félvezetőgyártók sietnek a termelés bővítésével. Az Intel hatalmas termelésbővítésre készül Malajziában.
Szerző(k): Szabó DánielÚj, esztergagépekkel felszerelt forgácsoló üzemet a mezőberényi Fábafém Kft.
Szerző(k): Csernátony CsabaLipcséből érkezik a BMW debreceni gyárának új vezetője. Hans-Peter Kemser a márkán belül az elektromos hajtások gyártásának a szakértője, előző munkahelyén többek közt az i3 modell előállításáért volt felelős. Jövő év elején az ő felügyeletével kezdődnek meg az építési munkák Debrecenben - írja a Magyar Nemzet.
Szerző(k): Szász PéterA marosvásárhelyi Azomures, a román mezőgazdaság és ipar által használt műtrágyák legnagyobb helyi gyártója bejelentette, hogy az energia, a földgáz és a villamos energia nagyon magas ára miatt megkezdte a termelés leállításának előkészületét. Magyar szempontból is érdekes: a kormány a gyártókat vádolja a magas árak miatt, valamint a cég az egyik fő magyarországi beszállító.
Szerző(k): Szabó DánielFizetésképtelenséget jelentett a Mozart-golyókat gyártó vállalat, miután súlyosan érintette a koronavírus okozta lezárás.
Szerző(k): Tér DiánaLengyelországban november végével befejezik az Opel Astrák gyártását. Ezzel egy több mint húsz éves történet ér a végéhez Gliwicében, ahol ezek az autók készültek összesen több milliós darabszámban.
Szerző(k): Komócsin Sándor