Manapság a felhőalapú szolgáltatásokat választó vállalatok és kormányok még biztonságosabb megoldásokat keresnek, és több lehetőséget szeretnének a felhőszolgáltatók választása terén – közölte Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója, miután a Google anyavállalata, az Alphabet kedden bejelentette, hogy 32 milliárd dollárért megvásárolja a Wiz kiberbiztonsági startup céget. Hozzátette, hogy a Google Cloud és a Wiz felgyorsítja a felhőbiztonság javítását és a több felhő együttes használatának lehetőségét.

A cég közlése szerint

a tranzakció célja az volt, hogy növelje az Alphabet jelenlétét a felhőalapú számítástechnikai piacon, amelyet jelenleg az Amazon és a Microsoft vezet.

A tranzakció lezárultával a Wiz csatlakozik a Google Cloudhoz.

A New York-i székhelyű Wiz egy négy éve működő startup, amely olyan biztonsági eszközöket készít, amelyekkel a távoli adatközpontokban tárolt információkat lehet megvédeni a behatolóktól. A Google már egy ideje kiszemelte magának a startupot, és hétfő éjjel 30 milliárd dolláros ajánlatot tett. A most bejelentett végleges vételár jóval meghaladja a startup által tavaly júliusban elutasított 23 milliárd dolláros ajánlatot.

Az izraeli kiberhírszerzési divízió 2020-ban végzett hallgatói által alapított Wiz, amelynek székhelye jelenleg az Egyesült Államokban található, kiberbiztonsági szolgáltatásokat nyújt felhőszolgáltatásokhoz. A cég profitál az eladások megugrásából, mivel a vállalatok egyre inkább a felhőbe helyezik át tevékenységüket. A vállalkozás első számú terméke az a kiberbiztonsági szoftvercsomag, amely az ügyfelek felhő infrastruktúráját elemzi és deríti fel annak potenciális gyenge pontjait. A termék különösen a közép- és nagyvállalatok körében népszerű. 

Az Alphabet a felhőalapú számítástechnikai szolgáltatásokból származó bevételek növelésére törekszik, hogy ellensúlyozza a keresési hirdetési bevételektől való függőségét. A globális piaci részesedést tekintve a Google Cloud felhőszolgáltatás a harmadik helyen áll mintegy 12 százalékkal. A második a Microsoft Azure 21 százalékkal, a listavezető pedig az Amazon Web Services csaknem 30 százalékkal.