Tekintve, hogy a pandémia következtében három évre otthon ragadtak az amerikaiak, most tömegesen megindultak
Európa és a csendes-óceáni térség felé. A három nagy amerikai
légitársaság – az American Airlines, a Delta és a United Airlines – mind megnövekedett nemzetközi forgalommal szembesültek az elmúlt hónapokban.
A légitársaságok jelentése szerint több mint kétszeresére nőtt az
Egyesült Államokból a csendes-óceáni célpontok – beleértve Kínát is – felé utazók száma, ahol az amerikaiak súlyos, a covidhoz kapcsolódó korlátozásokkal szembesültek még egy évvel ezelőtt. A kereslet ezen felül a transzatlanti járatok iránt is nő. Annak ellenére, hogy a nemzetközi utazások megugrottak a fenti három nagy légitársaságnál, a belföldi utazások száma nem csökkent –
írja a CNN.
Az Európába tartó repülők menetjegyei ezen a nyáron átlagosan közel 1200 dollárba kerülnek,
ami az elmúlt hat év legmagasabb ára a Hopper utazásfoglaló alkalmazás szerint. Ezen járatok 12 százalékkal drágábbak, mint tavaly nyáron, és 23 százalékkal drágábbak, mint 2019 nyarán.
És hogy konkrétan hová mennek az emberek? A jelentések szerint
- London;
- Párizs;
- Róma;
- és Dublin
a legnépszerűbb európai úti célok az amerikai utazók számára az idei vakáció során.
Az American Airlines szerint
az Európába érkezők utasok száma mintegy 45 százalékkal ugrott meg az idei év első felében, és több mint háromszorosára nőtt a csendes-óceáni útvonalakon.
A United Airlines úgy nyilatkozott, hogy a fizető utasok által megtett kilométerek száma 23 százalékkal nőtt a transzatlanti útvonalakon a második negyedévben, és 172 százalékkal a csendes-óceáni járatokon.
A nyereség még nagyobb volt a Deltánál, ahol az utasok által repült transzatlanti mérföldek 56 százalékkal gyarapodtak az év első felében, és az egyes mérföldekért fizetett átlagos összeg 24 százalékkal emelkedett.
A belföldi járatok is dugig vannak
A tengerentúli utazások a hitelkártya-társaságokat is boldoggá teszi, a Mastercard ugyanis arról számolt be, hogy a tengerentúli repülőutakhoz köthető költések jelenleg 154 százalékon állnak a pandémia előtti évekhez képest.
A belföldi utazók nem látják ugyanazt a kiugrást a viteldíjakban, és a három nagy fuvarozó belföldi járatai továbbra is zsúfolásig megtelnek, annak ellenére, hogy azért a belföldi viteldíjak legtöbbje is magasabb a járvány előtti szintnél.