A soha nem látott remekművek soha nem látott sikert szültek a Kieselbach Galéria december 17-i téli árverésén. A 100 millió forint feletti tartományban soha ennyi eladás nem történt egy este során: Rippl-Rónai, Czóbel, Gulácsy és Vaszary. Köztük a hazai műtárgypiaci szezon három legdrágább alkotása.
Rippl-Rónai híres Kalitkás nőjének első változata az év legmagasabb árát hozta: 220 millió forintnál koppant a kalapács.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
Okkal, hiszen az 1892-es festmény egy igazi nemzeti ikon, a magyar modern képzőművészet kulcsműve. A Magyar Nemzeti Galériában őrzött szecessziós „másodpéldány” első, ihletett változata. Olyan európai rangú mű, ami elindította a hazai modern festészet történetét.
Óriási sikert ért el Czóbel Béla új művészettörténeti korszakot nyitó legjelentősebb fauve képe, az 1906-os Parkrészlet (Nagybánya). Talán hasonlóan jelentős festmény nem kerülhet a későbbiekben se tőle a közönség elé.
Hosszas licitharc után 170 milliós forintos leütési árat ért el, közel megduplázta az eddigi életműrekordot.
Gulácsy Lajos korábbi életemű-rekordját messze-messze túlszárnyalva érte el az 1904-es Nő rózsával című ideálszépségével a 160 millió forintos leütési árat.
Vaszary János Virágok szerencsehozó szoborral című, 1926-os csendéleténél szintén a 100 milliós lélektani határ felett, 140 millió forintnál koppant a kalapács.
Számtalan más életműrekord született az este során:
Kontuly Béla római iskolás ihletettségű műve, Az új otthon megünneplése (Bokrétaünnepély) 85 milliós leütési áron talált új gazdára,
a számtalan tehetséget felsorakoztató Gundel család sarja, Göröncsér Gundel János főműve (Mese) 50 milliós árat ért el,
míg Konstantin Frida alkotása (Önarckép macskával) 19 milliót,
a háború utáni és kortárs művészethez tartozó Lossonczy Tamás nagy méretű kompozíciója (A modern ember) 32 millió forintot,
Ország Lili festménye (Zsidó temető) 34 millió forintot,
Veszely Ferenc pop art montázsa (Századunk, képregény) 13 millió forintot,
Fajó János absztrakt kompozíciója (Nyilak I.) pedig 26 millió forintot.
„A mai műtárgypiac erejét mutatja, hogy ha jelentős művek megmozdulnak meg jelentős gyűjteményekből, azok méltó árakat érnek el” – foglalta össze az este nagy tanulságát Kieselbach Tamás, a galéria tulajdonosa.