Az előzetes becslések azt mutatják, hogy a budapesti atlétika vb a mintegy bruttó hetvenmilliárd forintos összköltsége mellett, a kiadásokat kétszeresen meghaladó, 130 milliárd forint feletti bevétellel teljesíthet. A költség oldalon szereplő számok pedig a szervezők törekvéseinek megfelelően nem a semmibe hullanak, hanem gazdaságélénkítő hatásúak lehetnek.

A hazai kis- és középvállalkozásoknál hasznosulnak, azaz a szervezők minden eszközt, szolgáltatást, amit csak lehet, magyar eladóktól és beszállítóktól szereznek be.

Érdemes azonban figyelembe venni a hosszú- és rövid távú hatásokat is.

A korábbi tapasztaltok szerint kijelenthető, hogy az ilyen rendezvények hosszú távon javítják a rendező ország ismertségét a világban, ami többek között turistákat vonz. A rendezvény miatt hazánkba érkező külföldi látogatók a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint

már augusztus közepén közel 340 ezer, a verseny időtartamára szóló vendégéjszaka foglalást regisztráltak a fővárosi szálláshely-szolgáltatók, ebből 70 százaléka köthető a külföldi látogatókhoz.

A sportesemények szurkolói körében nagy az aránya azoknak, akik visszatérnének. Például a 2017-es londoni vb látogatóinak több mint 90 százaléka ajánlaná ismerősének a helyszínt, és 70 százalékuk vissza akar térni oda egy következő nyaralás alkalmával. A televíziós közvetítésen keresztül 1 milliárdan követhetik szorosan az eseményeket, de a közvetítések összesen 3 milliárd emberhez juthatnak el. Ez legalább hatvanmilliárdos reklámérték Magyarországnak a londoni atlétikai világbajnokság számaiból kiindulva.