A 12 ezer főt foglalkoztató Audi Hungaria a magyar járműipar, egyúttal a hazai gazdaság bástyája, az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítójaként a győri üzem évente csaknem 1,7 millió erőforrást, köztük elektromos motorokat bocsát ki. Mindez elképzelhetetlen a digitális megoldások, az automatizálás és legfőképp a robotizáció széles körű alkalmazása nélkül. 

Három éven át teszteltek

  • A Premium Platform Electric (PPE) gyártósorhoz az önjáró robotok (Fahrerlose Transport Fahrzeug, azaz FTF) üzembe helyezése már 2021-ben megkezdődött a gépek funkcionalitásának tesztelésével, mely során azt vizsgálták, hogy működnek-e a szenzorok illetve megfelelő távolságban állnak-e meg érzékelt akadály esetében.
  • Ezt további tesztek követték szoftveres teszteléstől a kapcsolódási tesztig. Nagy mérföldkőként a próbaüzem következett: itt a vállalat kollégái a gyártósorok igényét modellezték a teljesítményteszt és a rendelkezésre állási teszt előtt, melyek a szériagyártás elindításához szükségesek.
  • Összességében az Audi Hungaria munkatársai mintegy három éven keresztül tesztelték a robotok teljesítményét és kihasználtságát a projekt élesítése előtt.

Fáradhatatlan robotok

A PPE motor gyártósorának kiszolgálásában az alkatrészeket szállító robotok jelenleg egy nap alatt összesen 131 kilométert tesznek meg. A robotflottát megfigyelő szoftver a vállalat munkatársai által hozott új ötletek, megoldások segítségével valósulhatott meg.

A szoftver képes visszakövetni és analizálni a történéseket: így vizsgálhatóvá válik például a robotflotta kihasználtsága, rendelkezésre állása és a robotok lítiumion akkumulátorainak töltöttsége. Ezen kívül a termelési napok vagy műszakok kiértékelését is lehetővé teszi.

A PPE hajtások sorozatgyártása a tavalyi évben kezdődött meg az Audi Hungariánál. A gyártás a státor- és váltókomponens-gyártásból, valamint a meghajtások összeszerelési tevékenységéből tevődik össze.