A Stellantis összesen 20 új modellt tervez az idei évre, és ezek fejlesztése az elmúlt hónapokban erőforrásokat igényelt, olyan beruházásokat, amelyek a vállalat reményei szerint még az idén nyereséget hoznak – írja a Reuters.

A vállalat teljesítménye 2024 első félévében elmaradt a várakozásainktól – írta Carlos Tavares vezérigazgató egy közleményben. A június 30-ig tartó félévben a korrigált működési eredmény (EBIT) 40 százalékkal 8,463 milliárd euróra (3333 milliárd forint) esett. Ez elmaradt az elemzők által várt 8,85 milliárd eurótól.

A milánói tőzsdén jegyzett részvények 10 százalékkal estek a korai kereskedésben, 2023 augusztusa óta a legalacsonyabb szintre. A korrigált EBIT-arányos nyereséghányad alig 10 százalék alá zsugorodott, ami elmarad a teljes évre kitűzött kétszámjegyű várakozástól.

A Stellantis szabad cash flow-ja az első félévben csaknem 400 millió euróval volt negatív.
„Keményen dolgozunk azon, hogy teljesítsük az egész évre vonatkozó (korrigált működési eredmény) árrés-előrejelzésünket, és a második félévben pozitív pénzáramlást érjünk el” – mondta Natalie Knight pénzügyi igazgató egy kerekasztal-beszélgetésén. Az intézkedések között szerepel a készletcsökkentés és a logisztika, különösen Észak-Amerikában, a csoport nyereségének fészkében.

Ez az a piac, ahol a legtöbb munkára van szükség, és ahol a második félévre nézve a leginkább koncentrálunk. Vannak működési problémáink Észak-Amerikában, ahol szerintem erősebben is teljesíthettünk volna

– mondta Knight.

A pénzügyi igazgató hozzátette, hogy a csoport ebben a negyedévben csökkenteni fogja a termelést Észak-Amerikában, valamint az árakat. A Citi elemzői a Stellantis problémáinak elhúzódására számítanak.