A cég közleményében idézi a KSH szeptember végén publikált adatát, amely szerint 15,6 évre nőtt a személygépjárművek átlagos kora a 2022. decemberi 15,4 évről. A magyar utakon több mint 4,14 millió autó jár, így ez az arány már környezetvédelmi és biztonsági szempontból is kritikus – mutatnak rá.
Tavaly december óta több mint 47 ezerrel emelkedett a magyar rendszámú személyautók száma, részben új járművekkel, részben import autókkal gyarapodott az állomány. Az import ugyanakkor nem frissítette az autóparkot, ugyanis a június végéig behozott autók 60 százaléka 10 évnél idősebb volt. Így azok, akiknek új járműre nincs pénzük, de autót szeretnének cserélni, továbbra is az idős hazai járművekből válogatnak.
Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója súlyos problémának látja, hogy az öreg autók tulajdonosai járművük eladására készülve az utolsó egy-két évben jellemzően már nem törődnek a karbantartással. Ezek a korszerűtlen, elhanyagolt járművek ráadásul az elvárt környezetvédelmi normákat sem teljesítik - emelte ki, hozzáfűzve: ezek az autók várhatóan öt éven belül használhatatlanná válnak, vagy gazdasági totálkárosak lesznek.
A hazai autóállomány átlagéletkorának csökkenésére akkor van esély, ha rendeződik az újautó-értékesítés piaca, és csökken az importban megjelenő koros autók száma.
A Magyarországon forgalomban levő autók kor szerinti listáját a Zastava vezeti 36,9 éves átlagéletkorával.
A jelenleg is kapható márkák közül - népszerű old timer autóik miatt:
- a Fiat áll az élen 17,3 átlagévvel,
- az Opelek átlagéletkora 11,3 év,
- a Volkswageneké 12,7 év.
Az EU szubvencióellenes vizsgálatot indít a kínai elektromos járművek uniós importjáról
Arra keresik a választ, hogy a kínai akkumulátoros elektromos járművek részesülnek-e illegális támogatásban, és hogy ez a támogatás okozhat-e gazdasági kárt az uniós gyártóknak. Bővebben >>>