A csalók már a mesterséges intelligenciát is segítségül hívják. Az utóbbi időben megszaporodtak azok a hirdetések, amelyekben más személyek hangját mesterséges intelligencia (MI) segítségével hamisítják meg, így próbálják félrevezetni a hívott személyt.
Az OTP Bank folyamatosan nyomon követi és intézkedéseket tesz a legfrissebb csalási módszerek megakadályozása érdekében. A csalók gyakran használják az MI-t, hogy hitelesnek tűnő videókkal és hanganyagokkal ösztönözzék a vásárlást vagy egy szolgáltatás megrendelését. Minden esetben a gyártó, a szolgáltató hivatalos oldalán tájékozódjon, mielőtt rendelést adna le.
Az MI-vel előállított hangfelvételekkel már banki ügyfeleket is próbáltak megtéveszteni. Ismerősök, rokonok nevében próbálnak pénzt kicsalni telefonon. A csalók cégvezetők hangját is felhasználhatják, hogy megtévesszék a kollégáikat.
Az elkövetők a hanganyagokat leggyakrabban közösségi oldalakon elérhető videókból nyerik ki. Fontos, hogy kevesebb személyes információt osszunk meg online. Az elkövetők ezeket az információkat felhasználva időzítik a hozzátartozók megtévesztését és nekik kérnek segítséget.
Hogyan védekezhet?
Ha egy hívás során bizonytalanná válik, mindenképp próbáljon más módon kapcsolatba lépni a hívó személlyel. Figyeljen a szokatlan gesztusokra vagy hiteltelen nyilatkozatokra, amelyek árulkodók jelek lehetnek – figyelmeztetett lapunkhoz eljuttatott közleményében az OTP Bank.