Elindult a kötelező akciózás július elsején, melyhez igazodva minden héten más termékek árát kötelező levinni megadott termékkategóriákon belül. Ezeken a kötelező akciókon túl úgy ragadnák magukhoz a lehető legtöbb vevőt a diszkontláncok, hogy extra akciókat is belengetnek.

A magyarok körében népszerű áruházak közül mutatjuk a boltok forgalmát.

Az első legnagyobb forgalmú és bevételű áruház (az Auchan, az Aldi, a CBA, a Coop, a Lidl, a Penny, a Reál, a Tesco és a Spar) együttesen több mint 6287 milliárd forint bruttó bevételt keresett.

Melyik boltot választotta a legtöbb vásárló?

– Hipermarkettel rendelkezik az Auchan, a Spar és a Tesco.

– A magyar tulajdonú, franchise-rendszerben működő boltlánc a CBA, a Coop és a Reál. 

– A német érdekeltségű diszkontok közül elterjedt hazánkban az Aldi, a Lidl és a Penny.

A Lidl nyerte az árversenyt a hazai üzletláncok közül az Mfor adatai szerint, így meg tudta őrizni korábban kivívott helyét az élen.

Mennyit kerestek a dobogósok?

Mutatjuk a 9 legkeresettebb üzletlánc sorrendjét. Így alakult az árháború:

  1. A Lidl 1193,2 milliárd forint bevételt ért el 2022-ben.
  2. A második legnagyobb bevételt a Spar érte el 915,7 milliárddal,
  3. harmadik lett a Tesco 885 milliárd forint árbevétellel.
  4. Negyedik a Coop 748 milliárd,
  5. az ötödiken a CBA 632 milliárd forinttal. 
  6. A magyar üzletláncokat követi a német Aldi 505 milliárddal,
  7. majd a Penny 489 milliárddal.
  8. A nyolcadik hely a Reálé 462 milliárd forintot meghaladó összeggel,
  9. a kilencedik az Auchan valamivel 456 milliárd forint feletti bevétellel.

Összesen a Magyarországon működő diszkontok forgalma bruttó 2187 milliárd forint volt tavaly, ami a kilenc legnagyobb üzlethálózat összesített árbevételének közel 35 százaléka.

Üzletenként mennyit keresnek?

Az egy boltra jutó bevételek összegét tekintve is a Lidl vitte a prímet. A Pennynek tavaly 228, a Lidl-nek 198, az Aldi hálózatának pedig 163 boltja volt. A Lidl kereste a legtöbbet boltonként a 6,1 milliárd forint bruttó forgalmával 2022-ben. Követte a versenyben az Aldi 3,1 milliárd forintos bevétellel, majd a Penny 2,1 milliárd forint boltonkénti forgalommal.

A legjelentősebb növekedést a Lidl tudhatja magáének, ugyanis boltonkénti bevétele 61 százalékkal nőtt. Utána a következő két áruházlánc holtversenyben ért el jelentős bevételt: az Aldi 49 százalékkal, a Penny 46 százalékkal növelte bevételét üzletenként.

 

Leárazási lázban égnek a diszkontok, újabb bolthálózat csatlakozott

Újabb élelmiszerlánc jelentette be, hogy az alapélelmiszerek kötelező akciói mellett számos általa értékesített termék árát viszi le. Bővebben >>>