Elindult a kötelező akciózás július elsején, melyhez igazodva minden héten más termékek árát kötelező levinni megadott termékkategóriákon belül. Ezeken a kötelező akciókon túl úgy ragadnák magukhoz a lehető legtöbb vevőt a diszkontláncok, hogy extra akciókat is belengetnek.
A magyarok körében népszerű áruházak közül mutatjuk a boltok forgalmát.
Az első legnagyobb forgalmú és bevételű áruház (az Auchan, az Aldi, a CBA, a Coop, a Lidl, a Penny, a Reál, a Tesco és a Spar) együttesen több mint 6287 milliárd forint bruttó bevételt keresett.
Melyik boltot választotta a legtöbb vásárló?
– Hipermarkettel rendelkezik az Auchan, a Spar és a Tesco.
– A magyar tulajdonú, franchise-rendszerben működő boltlánc a CBA, a Coop és a Reál.
– A német érdekeltségű diszkontok közül elterjedt hazánkban az Aldi, a Lidl és a Penny.
A Lidl nyerte az árversenyt a hazai üzletláncok közül az Mfor adatai szerint, így meg tudta őrizni korábban kivívott helyét az élen.
Mennyit kerestek a dobogósok?
Mutatjuk a 9 legkeresettebb üzletlánc sorrendjét. Így alakult az árháború:
- A Lidl 1193,2 milliárd forint bevételt ért el 2022-ben.
- A második legnagyobb bevételt a Spar érte el 915,7 milliárddal,
- harmadik lett a Tesco 885 milliárd forint árbevétellel.
- Negyedik a Coop 748 milliárd,
- az ötödiken a CBA 632 milliárd forinttal.
- A magyar üzletláncokat követi a német Aldi 505 milliárddal,
- majd a Penny 489 milliárddal.
- A nyolcadik hely a Reálé 462 milliárd forintot meghaladó összeggel,
- a kilencedik az Auchan valamivel 456 milliárd forint feletti bevétellel.
Összesen a Magyarországon működő diszkontok forgalma bruttó 2187 milliárd forint volt tavaly, ami a kilenc legnagyobb üzlethálózat összesített árbevételének közel 35 százaléka.
Üzletenként mennyit keresnek?
Az egy boltra jutó bevételek összegét tekintve is a Lidl vitte a prímet. A Pennynek tavaly 228, a Lidl-nek 198, az Aldi hálózatának pedig 163 boltja volt. A Lidl kereste a legtöbbet boltonként a 6,1 milliárd forint bruttó forgalmával 2022-ben. Követte a versenyben az Aldi 3,1 milliárd forintos bevétellel, majd a Penny 2,1 milliárd forint boltonkénti forgalommal.
A legjelentősebb növekedést a Lidl tudhatja magáének, ugyanis boltonkénti bevétele 61 százalékkal nőtt. Utána a következő két áruházlánc holtversenyben ért el jelentős bevételt: az Aldi 49 százalékkal, a Penny 46 százalékkal növelte bevételét üzletenként.
Leárazási lázban égnek a diszkontok, újabb bolthálózat csatlakozott
Újabb élelmiszerlánc jelentette be, hogy az alapélelmiszerek kötelező akciói mellett számos általa értékesített termék árát viszi le. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!