A Totalcar az Electrek szakportál példája alapján azt írja, amikor robotporszívó motorja elromlik a cseremotor megrendelése és kijavítása 12 dollárba és fél órájába kerül. Ha szakszervizbe viszi valaki a robotporszívót, akkor 200 dollár és jó pár napos várakozás az ára.
Az elektromos kerékpárok esetén nem az alaprendszerekkel, a fékkel, a váltóval, a kerekekkel van a gond, hanem az elektromos rendszerrel.
Elsősorban a lítium-ionos akkumulátorral - írja a lap. Ez utóbbi javítása szakképzettséget és tapasztalatot igényel, ezért a villanybringák gyártói a bicajosokat képviselő People for Bikes civil szervezettel egyetértésben arra kérik az amerikai törvényhozókat, hogy a villanybicikliket vegyék ki azok közül a termékek közül, amelyek esetén érvényesíthető a szabad szervizelés joga.
Az elektromos kerékpárokat New York városában nagyon sokan használják, például a futárok, akik számtalan kilométert tesznek a járművükbe, és akadtak köztük, akik maguk kezdték bütykölni az aksikat, de ez akkumulátortüzekhez vezetett.
Ugyanakkor az is igaz, hogy a szervizelés monopóliuma felhajtja az árakat.
Ezért sokan az akkumulátor cseréje mellett dönthetnek, ami még többe kerül, mint a javítás vagy még azelőtt lecserélhetik bringájukat, mielőtt a jármű elhasználódna.
A People For Bikes szerint a biztonság megéri az árkülönbséget. A civil szervezet nemrégiben levélben kérte New York állam kormányzóját, Kathy Hochult, hogy az villanykerékpárokat vegye ki a szabad szervizelést szabályzó készülő törvényből. A jogszabályt végül ebben a szellemben módosították.
Meghalt egy négygyermekes anya egy elektromos kerékpár akkurobbanása miatt
Az elmúlt három évben immár nyolc ember életét követelték a briteknél az e-bike és e-scooter tüzek. A tragikus esetek kapcsán ismét megerősödtek a szigorítást, tiltást követelő hangok. Bővebben >>>