Emelkedéssel zárta az autóbiztosítási piac az idei első félévet, a Netrisknél megkötött
kötelező felelősségbiztosítások és cascobiztosítások száma is nőtt – közölte a társaság.  2024 első félévében összesen 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek az
alkuszcégen keresztül az érintettek, ami 19 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év
azonos időszakához képest. Bár a szerződéskötések a kötelező esetében jelentősen emelkedtek, a díjakra ez nem igaz.
Az idei első félévben a Netrisknél kötött szerződések esetében az átlagdíj 58900 forint volt, ami 1 százalékos drágulást, gyakorlatilag stagnálást jelent és messze elmarad az inflációtól
– mondta Besnyó Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. A személygépkocsik esetében a kgfb-átlagdíj 56 500 forint volt, idén átlagosan több mint 42 ezer darabot kötöttek havonta a Netrisknél. Hozzátette ugyanakkor, hogy a cascobiztosításoknál más a helyzet: az átlagdíj 22 százalékkal, 170 700 forintra emelkedett a múlt év első feléhez képest. A jelentős díjemelkedés ellenére a Netrisknél 11 százalékkal több, összesen 17 100 cascoszerződést kötöttek az első félévben.


A szakember szerint a cascónál látható szerződésszám-növekedés a drágulás ellenére azzal is magyarázható, hogy sokan a magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak.

A Netrisk publikálta az összesített adatok mellett a legnépszerűbb márkák autóira
vonatkozó féléves átlagdíjakat is. A Suzukik esetében a kötelező biztosítás éves átlagdíja kevesebb mint 46 ezer forint volt, ami 5 százalékos csökkenésnek felel meg éves szinten. A Fordoknál 6 százalékkal, 64 ezer forint alá süllyedt ez az összeg. Az Opelek, Volkswagenek esetében az átlagos díj 6 és 4 százalékkal, 59 ezer, illetve 64 ezer forintra mérséklődött. A Toyotákra szóló kötelezők 55 ezer forintba kerülnek, ez 1 százalékos visszaesést jelent. Ugyanakkor a Daciáknál 9 százalékkal, 47 ezer forint fölé nőtt a díj.

A legnépszerűbb márkák többségénél látható csökkenés köszönhető annak is, hogy a szóban forgó modelleket hosszabb ideig tartják meg az autósok, így balesetmentes közlekedés esetén egyre feljebb lépnek a bonus-malus-ranglétrán.

Ez pedig jelentősen csökkentheti az aktuális díjat.