Ahogy arról korábban beszámoltunk, a BMW-hez még 2022 júniusában érkezett több panasz a fékeket illetően, ami miatt 2023 októberében egy mélyreható vizsgálatot indítottak.
Kiderült, hogy a hibás alkatrészeket Magyarországon gyártották, amelyeket akár másfél millió BMW-be, valamint Minibe és Rolls Royce Spectre-be is beépíthettek.
A hibás alkatrész a brake-by-wire rendszerben (IBS, Integrated Braking System) okoz problémát. Hatására vészfékezésnél olykor a normálisnál sokkal nehezebben lehet teljesen benyomni a fékpedált, ami balesetveszélyes.
5144 darab magyarországi jármű lehet potenciálisan érintett az IBS meghibásodásban
– közölte a Totalcar megkeresésére a BMW Group Magyarország, azt viszont nem részletezték, hogy a probléma konkrétan hány BMW-t, Minit és Rolls Royce-t érint.
A Bloomberg információi szerint a fékek áramköri lapjai porosak, foltosak maradtak, vagyis a gyárban nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről.
Az ügy kirobbanás után a Continental kiadott egy közleményt, amelyben kijelentette, hogy a gyáraikban előállított alkatrészek minősége megfelel az iparági szabványoknak, a minőségi előírásokat pedig folyamatosan és szigorúan ellenőrzik belső és külső auditokkal.