A BMW nettó nyeresége több mint harmadával esett vissza 2024-ben, ami „a kínai piacon továbbra is visszafogott keresletet” jelez. Az éves nettó nyereség éves szinten 36,9 százalékkal 7,68 milliárd euróra (8,32 milliárd dollárra) csökkent, összhangban az LSEG előrejelzésével – írta meg a CNBC.

Az autógyártó közölte, hogy 2025-ben 5-7 százalék körüli árrésre számít az autók esetében a tavalyi 6,3 százalékhoz képest, de rámutatott az amerikai vámtarifák negatív hatására is.

A részvények 3,5 százalékot estek nem sokkal a pénteki piacnyitás után.

„A kihívásokkal teli versenykörnyezet, valamint a makrogazdasági, kereskedelmi és geopolitikai fejlemények mind jelentős hatással lehetnek az üzleti teljesítményre” – áll a társaság közleményében.

A vállalat előrejelzései a március 12-ig kivetett összes vámot figyelembe veszik, beleértve az amerikai acél- és alumíniumimportra kivetett illetékeket, valamint a Kínából származó behozatalra kivetett 20 százalékos, valamint a Kanadából és Mexikóból származó behozatalra kivetett 25 százalékos vámokat.

A BMW pénzügyi vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy az addig az időpontig bevezetett amerikai importvámok egy százalékponttal csökkentenék az autók bevételi árrését.

A BMW-szállítmányok tavaly körülbelül 2,45 millió darabot tettek ki, ami némileg elmarad a 2023-as 2,55 milliótól. A vállalat szerint ez nagyrészt a Continental által szállított hibás fékrendszerrel összefüggő szállítási leállásokra vezethető vissza, amely tavaly arra késztette az autógyártót, hogy csökkentse egész éves kilátásait.

Így lesz használt autó a munkáshitelből és az állampapírból

A Használtautó.hu nem reprezentatív felmérése szerint a válaszadók 42 százaléka a munkáshitelt, 30,6 százaléka az állampapírból befolyó pénzt, 27,4 százalék pedig mindkettőt autóvásárlásra fordítaná. A legtöbben egy- és hárommillió forint között költenének autóra, míg a válaszadók 22 százaléka öt- és tízmillió forint közötti összeget szánna erre. Itt vannak a részletek >>>