A vállalat új elnök-vezérigazgatója, Kelly Ortberg a dolgozók számára küldött tájékoztatóban azt közölte, hogy a leépítés egyaránt érinteni fogja a vállalatvezetői, középvezetői kört is, összesen mintegy 17 ezer embert. A válságba került repülőgépgyártónál az elmúlt időszakban többeket már átmeneti szabadságra küldtek, amit a vezérigazgató közlése szerint az elbocsátások miatt felfüggesztenek.

A Boeing világszerte 170 ezer ember foglalkoztat, az Egyesült Államokban az északnyugati Washington, és a délkeleti Dél-Karolina államban. 

A gazdálkodás konszolidációjának idejére a cég elhalaszt fejlesztéseket, így az új, 777X nevű modelljének megjelenését is 2025-ről, 2026-ra tolja, valamint a megrendelések kifutása után 2027-től leállítja a 767-es modellek teherszállító változatának gyártását. 

A Boeing 2019 óta 25 milliárd dollár veszteséget termelt, amihez hozzájárultak a cég által gyártott repülőgépek sorozatos meghibásodásai, amelynek nyomán nagymértékben csökkent részvényeinek tőzsdei árfolyama.

A Boeingnál a napokban megszakadtak a tárgyalások a repülőgépgyártó és annak legnagyobb szakszervezete között, mivel a negyedik hete tartó sztrájk pénzügyileg komolyan veszélyeztette a vállalatot. A cég kedden visszavonta a közel 33 ezer amerikai gyári dolgozójának tett bérajánlatát, azzal az indoklással, hogy a szakszervezet kétnapos tárgyalásokat követően sem vette komolyan a javaslatot.A gyártó január óta tartó válságának enyhítése érdekében leváltotta Dave Calhoun vezérigazgató, akinek a helyére idén augusztusban Kelly Ortberg került. Az új vezető azzal a reménnyel látott neki a munkának. Eddig azonban egyik vállalást sem sikerült teljesíteni. Itt olvashatja el az előzményeket >>>