A kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) építheti meg a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának vonatbefolyásoló-rendszerét és biztosítóberendezéseit – írta meg a Telex csütörtökön a VSquare hírlevelére hivatkozva.
A lap megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot, amely azt írta:
A Projekt kivitelezése a Vállalkozói konzorcium kötelessége és felelőssége. A kölcsönös átjárhatóság érdekében ETCS 2 (European Train Control System) szintű egységes, európai vonatbefolyásoló-rendszer és elektronikus biztosítóberendezés lesz kiépítve, az alkalmazott gépeknek, berendezéseknek és anyagoknak az Európai Unió műszaki előírásainak meg kell felelniük és erről tanúsítvánnyal kell rendelkezniük.
Arról, hogy a megbízás hivatalossá vált-e, nem írtak.
A vonatbefolyásoló rendszerek feladata, hogy jelezzék és irányítsák a vasúti közlekedést, a balesetek, gázolások, kisiklások elkerülése végett.
A China Railway Signal & Communication a világon az egyik legnagyobb, vonatbefolyásoló rendszereket gyártó cége, ők telepítették ezt a Budapest-Belgrád vonal szerbiai szakaszán is. Csakhogy az EU-ban azonban még nem végeztek ilyen munkát, és szinte biztos, hogy nem jutnak keresztül a bonyolult EU-s engedélyeztetési eljáráson, mire a vasúti pálya elkészül.
Amennyiben az utat nem tudják végigjárni, akkor 2025-ben vagy 2026-ban a vasútvonal évekig az uniós szabványoknak megfelelő biztosítóberendezések és vonatbefolyásoló rendszer nélkül fog működni.
Most egyébként így működik a Szeged-Szabadka vasútvonal is, ahol a vonatok az 50 kilométeres távot 80-100 perc alatt teszik meg.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Kemenesi: ez nem szuperinfluenza
Megtámadták a Rossmannt – nem tudni, mennyi idő, mire helyreáll a világ rendje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!