Vasárnap zárul a Hungexpon megrendezett idei Utazás Kiállítás, melynek külföldi díszvendége ezúttal Bulgária, amelyet az elmúlt pár évben kezdünk újra felfedezni.
Tavaly több mint 38 ezer magyar turista látogatott el Bulgáriába, 32 százalékkal többen, mint egy évvel korábban, köszönhetően az újra megnövekedett érdeklődésnek és a 2021-2022-ben indított bolgár turisztikai reklámoknak. Idén is szeretnénk folytatni a magyar közönséget célzó digitális marketing kampányunkat
– hangsúlyozta az Utazás Kiállításon lapunknak Bozhidara Ilieva, aki hozzátette, hogy a legtöbb magyar turista nyári vakációt keres a Naposparton, szeretnék ugyanakkor, ha az ország többi látnivalója is felkeltené az érdeklődésünket.
Nagyon szép hegyvidékünk van a téli sportok szerelmeseinek, keressük a lehetőségeket, hogy máshová is ellátogassanak a magyar turisták
– fűzte hozzá a bolgár szakember.
„Az elmúlt években készített kérdőíves statisztikáink szerint az utasok nagy többségének meglepetést okozott Bulgária” – ezt már Jakócs Áron, a Robinson Tours ügyvezető igazgatója mondta kérdésünkre a kiállításon.
Milliónyi magyar nyaralt a szocializmusban a bolgár tengerparton, és sokan leragadtak az akkori élményeknél. Ám egy balatoni SZOT üdülő sem az, ami volt, és Bulgária sem állt meg a fejlődésben
– hangsúlyozta a magyar szakember, aki szerint nagy az információhiány, sok kiutazó magyar turista a helyszínen fedezi fel, hogy mennyi egyéb látnivaló van a tengerparton kívül, amely egyébként – a brit utazási portálok felmérései szerint – ár-érték arányban évek óta verhetetlen az Európai Unióban.
„Jelen vannak a nemzetközi szállodaláncok, jó a közbiztonság és szeretik a magyarokat. A bolgár átlagemberek túlnyomó többségének pozitív véleménye van rólunk” – fűzte hozzá.