A farsang utolsó csütörtökétől húshagyókeddig tartó rendezvénysorozat turisztikai forgalomra gyakorolt hatását jelzi, hogy a teljes februári mohácsi forgalom több mint fele ezen a hétvégén valósult meg, a szálláshelyek bevételeik közel 60 százalékát tavaly ennek a rendezvénynek köszönhették – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség.
A télűző-tavaszköszöntő népszokás az UNESCO kulturális világörökség része, 2012 óta pedig a hungarikumok listájára is feliratkozott.
Bár elsősorban kulturális értékként lehet rá tekinteni, turisztikai hatása is kiemelkedő, hiszen minden évben jelentős lendületet ad a város februári forgalmának.
Az idén február 8. és 13. között zajlott busójárás alatt közel 84 százalékos szobakapacitás-kihasználtságot mértek a magán- és egyéb szálláshelyeken. A busójárás hétvégéje pedig egy főszezoni, augusztus 20-i hosszúhétvége vendégforgalmánál is jelentősen magasabb.
Az idén a busójárás legnépszerűbb időszakában, péntektől vasárnapig a szállodák kihasználtsága jóval meghaladta a 90 százalékot.
Az eseménysorozat a tavalyinál 3 százalékkal több, mintegy ezer vendégéjszakát hozott a város szálláshelyeinek.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint:
- leginkább az egy, illetve három napos foglalások voltak,
- a szálláshelyeket, ahogy tavaly, úgy idén is túlnyomó többségükben magyarok töltötték meg, akik legtöbben Budapestről és környékéről, valamint Győr-Moson-Sopron és Csongrád-Csanád vármegyéből érkeztek,
- a legtöbb külföldit Szlovákiából és Németországból köszönthették, míg a legtávolabbi országból fogadott turista egy egyesült államokbeli vendég volt.
Február eleje hagyományosan a télbúcsúztató, tavaszköszöntő és termékenységi ünnepek körül forog. A Balkántól kezdve a mediterráneumon át Svájcig Európa számos részén tartanak ilyenkor maskarás bálokat, így Magyarországon is ebben az időszakban rendezik meg a busójárást. Az idén minden eddiginél több, mintegy 2500 jelmezes vonult fel a mohácsi rendezvényen, amely február 8-án kezdődött. Itt írtunk erről részletesen >>>
Február eleje hagyományosan a télbúcsúztató, tavaszköszöntő és termékenységi ünnepek körül forog. A Balkántól kezdve a mediterráneumon át Svájcig Európa számos részén tartanak ilyenkor maskarás bálokat, így Magyarországon is ebben az időszakban rendezik meg a busójárást. Az idén minden eddiginél több, mintegy 2500 jelmezes vonult fel a mohácsi rendezvényen, amely február 8-án kezdődött. Itt írtunk erről részletesen >>>Jelentős vendégforgalomra számíthattak a magyar szálláshelyek Valentin-napon és az azt követő hétvégén is a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) itt még egyelőre az előfoglalási adatok alapján.
A február 14-re regisztrált éjszakák száma 10 százalékos, február 16-18-i hétvégére eső forgalom pedig 12 százalékos növekedést mutat tavalyhoz képest – írta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Kiemelték, hogy a fürdővárosok vezetik az úti célok toplistáját, amelyen Hévíz évek óta dobogós.
A Valenti-nap független az életkortól, ha a szerelem megvan a szálláshelyek is jobban fogynak. Az adatokból látszik, hogy valamennyi korosztály szívesen útra kel.
A Valentin-napi turisták fele-fele arányban érkeznek itthonról és külföldről február 14-én, február 16. és 18. között pedig nagyobb részben, 55 százalékban a hazai utazók töltik meg a szálláshelyeket. Mintegy 60 százalékuk vidéki desztinációkat választ a páros kikapcsolódáshoz.
- A hazai vendégek főként a Balatont, Mátra-Bükköt és Budapest környékét,
- az országhatáron túlról érkezők pedig leginkább Bük-Sárvárt, a Balatont, valamint Debrecen és térségét fedezik fel a szerelmesek napján.
A legnépszerűbb települések a fürdővárosok, melyek között Hévíz és Sárvár az éllovas. Míg a hazai vendégek körében Zalakaros szerepel a TOP3-ban, addig a külföldieknél Bük lett dobogós.
A Valentin-napi hétvégén Németországból, az Egyesült Királyságból és Csehországból számítottak a legtöbb külföldi vendégre a szálláshelyek:
- Budapesten a britek, spanyolok és olaszok,
- míg vidéken főként Csehország, Ausztria és Németország turistái fordulnak meg a legnagyobb számban.
A Valentin-napon útnak induló bel- és külföldi vendégek körében is a szállodák a legnépszerűbbek:
- a vidékre foglalók 83 százaléka,
- a Budapestre érkezők 57 százaléka választott ilyen típusú szálláshelyet, ezen belül is elsősorban 4 csillagos hoteleket.
A romantika közel azonos arányban indítja útnak a különböző generációkat: a fiatalok, a fiatal felnőttek és a középkorúak egyaránt nagyjából 20-20 százalékkal foglaltak Valentin-napra.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!