Jövőre megkezdődik az akkumulátorcellák gyártása a CATL debreceni üzemében - jelentette be a kínai gyár európai működésért felelős igazgatója szerdán sajtótájékoztatón Debrecenben. Jason Chen azt mondta, a beruházás jól halad, a gyártócsarnok szerkezete elkészült, jelenleg a belső gépészeti szerelési munkák zajlanak, így semmi akadálya nem lesz, hogy a terveknek megfelelően 2025-ben elinduljon a termelés.
Jelezte ugyanakkor, hogy az ügyfelek igényeire reagálva a CATL szeptemberben megkezdte az akkumulátormodulok összeszerelését a déli ipari parkban épülő gyáruk mellett bérelt 60 ezer négyzetméteres csarnokban. A modulokhoz az akkumulátorcellákat Kínából szállítják Debrecenbe – tette hozzá.
Két és fél évvel ezelőtt jelentettük be, hogy Debrecenben építjük fel a CATL második európai gyártóegységét. Döntésünkben fontos szerepe volt annak, hogy a város elhelyezkedése és logisztikai adottságai kiválóak, emellett a Debrecenben és térségében működő oktatási intézmények által kínált magas színvonalú képzéseknek köszönhetően is optimális beruházási helyszín a város
– emlékeztetett az igazgató.
Jason Chen a 3000 milliárd forint beruházással épülő gyárról kiemelte: Debrecenben a legmodernebb, ipar 4.0 technológiát építik be, az üzem méretét és energiaigényét pedig sikerült a gyártási kapacitás csökkentése nélkül optimalizálni.
A gyártás zárt rendszerben történik majd, és a vállalat nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelmi monitoring rendszer kiépítésére és működtetésére. A vízfogyasztás csökkentése érdekében a CATL – 2024 márciusi bejelentésének megfelelően – úgynevezett adiabatikus hűtőtornyokat működtet, és szürkevizet használ majd a gyárban, mintegy 50 százalékkal redukálva ezzel a létesítmény vízigényét.
Jason Chen kijelentette:
évtizedekre tervez a CATL Debrecenben, értékes tagja kíván lenni a helyi közösségnek, és a németországi vállalatukkal együttműködve járulnak hozzá az Európai Unió zöld átállásához.
Nem kicsit kaszált a CATL 2023-ban, a vállalat hetedik éve vezeti az elektromosjárműbe szerelhető-akkumulátorok világpiacát
Több mint 22 százalékkal nőtt 2023-ban a CATL árbevétele az előző évhez képest, elérve a 400,92 milliárd jüant, ezzel egyidejűleg a kínai székhelyű társaság nettó nyeresége 44,12 milliárd jüanra emelkedett, ami közel 44 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest – derül ki a cég éves üzleti jelentéséből. A részletek pedig itt vannak >>>Sidló Noémi kommunikációs és PR vezető jelezte: tavaly még 100 munkavállalójuk volt Debrecenben, a toborzókampányoknak köszönhetően már 400-an vannak. Elsősorban Debrecenben és környékén keresnek munkatársakat, de jövőre már 23 állásbörzén vesznek részt szerte az országban. A szakképzett munkaerő-utánpótlás szempontjából fontos lépésnek nevezte, hogy
az elmúlt időszakban stratégiai együttműködési megállapodást kötöttek a debreceni, illetve a miskolci egyetemekkel, valamint a debreceni és a berettyóújfalui szakképzési centrummal.
Szilágyi Balázs, a CATL Debrecen közügyekért felelős vezetője megemlítette, hogy
a globálisan 120 ezer dolgozót foglalkoztató cég 2035-re a világ első zéró karbon akkumulátorgyára lesz, tizenhárom gyáruk közül kilenc már karbonsemleges.
Elmondta azt is, hogy a fenntarthatóság szempontjából fontos a termékek újrahasznosítása, az akkumulátor-feldolgozó, -újrahasznosító üzem helyét még keresik Európában.
Szilágyi Balázs az MTI érdeklődésére jelezte: a dolgozói létszám az akkumulátorcellák gyártásának beindulásával jövő év közepére meghaladja az ezret, év végére pedig eléri a kétezret Debrecenben. A gyár 2026-ban éri el a teljes kapacitását, akkorra 2600 dolgozóval számolnak – tette hozzá.
Kiakadtak a CATL akkugyár irodistái, embertelen körülményekre panaszkodnak
A teljes idegösszeomlás szélén egyensúlyozó dolgozóktól érkeztek belsős információk a kínai beruházó által nyújtott munkakörülményekről. Erről itt olvashat többet >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!