Legalább félmillió forintba kerül egy jogosítvány megszerzése, és ez óvatos becslésnek mondható, hiszen a legtöbb pénzbe ebből a vezetési órák kerülnek. A kötelező vezetett órák száma minimum harminc, de a KAV adatai szerint gyakorlatilag nincs olyan tanulóvezető, aki ennyi gyakorlás után sikeres vizsgát tenne - leginkább 50-60 óra után beszélhetünk erről – mondta a Pénzcentrumnak a szakember, miután a kormány belengette, hogy 2024 őszétől a középiskolások ingyen szerezhetnek jogosítványt, majd ezt korrigálta azzal, hogy csak a KRESZ és az egészségügyi oktatást vállalja át.

Sokan számítottak ennek bevezetésére, olyanok is felfüggesztették a már folyamatban lévő jogosítványszerzést, akik már haladtak vele, mert várták erre a támogatást. Most azonban, ha folytatják, akkor súlyos százezreket kell fizetniük

 – mondta Jovánovics János, a Magyar Autóközlekedési Tanintézetek Országos Szövetsége elnöke. Hozzátette, az erre szánt összeget a család a konyhapénzből veszi el, ugyanis a tanulóvezetők majdnem 90 százaléka 17-18 éves, nincs önálló keresete. 

Kérdés, készen állnak-e a KRESZ és az egészségügyi oktatásra a tanárok?

Szó nincs arról, hogy rutinos, kipróbált, megfelelő szakmai tapasztalattal felvértezett oktatókat hívnának az iskolákba, az elképzelés szerint a már az iskolákban tanító pedagógusok fogják a KRESZ-oktatást tartani, de a helyzet az, hogy nem minden tanár rendelkezik az ehhez szükséges ismeretekkel – fejtette ki véleményét a MATOSZ elnöke.

A rendelet megírása előtt szó volt arról, hogy az iskolák valamilyen megállapodásokat kötnének az autósiskolákkal, de ebből nem lett aztán semmi - pedig ezt pártolni tudtuk volna.

A fuvarozáshoz szükséges jogosítványoknál is úgy növekedtek az árak, hogy az már nehézséget okoz az iparágnak.

Milliós összegbe kerül megszerezni azokat a jogosítványokat és engedélyeket, ami ahhoz kell, ha valaki ebben a szakmában képzeli el magát – mondta a lapnak Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

Egész biztosan mondhatom, hogy nagyon sokakat eltántorított az a komoly összeg, amikbe a fuvarozáshoz szükséges vezetői engedélyek megszerzése került.

 

Mint mondta, egy C-kategóriás jogosítvány vizsgadíjakkal és mindennel együtt körülbelül 1 millióba, a C+E kategória 1-1,5 millióba, míg a D kategória megszerzése szintén egymillió körüli összegbe kerül.

 

Változhatnak a jogosítványokra vonatkozó szabályok. Nem támogatták az idősek vezetői engedélyének érvényességi idejének csökkentését, hogy elkerüljék a hátrányos megkülönböztetést. A tapasztalatlan járművezetőknek pedig legalább kétéves próbaidőszakot kellene teljesíteniük. Itt olvashatják ennek részleteit >>>