2025 január elsejétől 2006 június 30-ig az 5 ezer fő alatti településen élő szülők és nyugdíjasok a Vidéki Otthonfelújítási Program (VOP) keretein belül az akár 3 millió forintos felújítási támogatást és ennek megelőlegezésére a 6 milliós kamattámogatott hitelt vehetnek igénybe.

Felfokozott az érdeklődés a lakásfelújítás iránt Az idei kilátásaink rendkívül biztatóak. Január-februárban a forgalomban közel 15 százalékos növekedést értünk el az egy évvel korábbi adatokhoz képest

– hangsúlyozta tájékoztatóján Varga Balázs, a száz százalékban magyar tulajdonú, 33 éves, Diego nemzetközi franchise hálózat ügyvezetője.

A Diego megbízásából a PanMedia ezer fős, 18 év feletti mintavétellel készített felmérést a vidéki otthonfelújítási támogatásokról és a SZÉP kártya lakáscélú felhasználásáról.

A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek 85 százaléka hallott róla, hogy 2025-ben elérhető a VOP, amiről egyébként a Nyugat-Dunántúlon tudtak a legtöbben.

  • 39 százalék tervezi, hogy 2025-ben igénybe veszi a VOP keretein belül az állami támogatást. Jellemzően 18-30 év közötti, magas jövedelmi státuszú férfiak válaszoltak igennel a kérdésre.
  • 61 százalék nem tervezi igénybe venni. Az ő nemleges indokuk az volt főleg, hogy nem felel meg a feltételeknek (például nincs gyermeke), nem tervez felújítást, elzárkózik a hitelektől, nincs elég pénze, az előző otthon felújítási támogatást igénybe vették, így ezt már nem tudják, nincs saját ingatlanuk, illetve sok a papírmunka vele. 

A felújításban gondolkodó válaszadók közel 

  • 47 százaléka padlóburkolatot (laminált és vízálló padlót) szeretne választani,
  • 45 százaléka beltéri ajtót vásárolna,
  • 39 százaléka hidegburkolatot venne,
  • 21 százaléka padlószőnyeget,
  • 18 százaléka tapéta és falipanelt,
  • míg 19 százalékuk egyéb termékeket választana.

A válaszadók átlagosan két kategóriát jelöltek be.

A válaszadók 66 százaléka tervezi, hogy idén vásárol lakásfelújítási terméket. A kor előrehaladtával itt fordított az arány, a fiatalok tervezik a legtöbben a felújítást. Főleg az Alföldön, Észak-Magyarországon a magas jövedelműek tervezik a felújítást

– közölte Gesztesi Gábor, a Diego marketingigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a lakásfelújítási termékek közül a válaszadók

  • 31 százaléka padlóburkolatot,
  • 26 százaléka beltéri ajtót,
  • 25 százaléka hidegburkolatot venne

A teljes mintát nézve összességében a teljes 18 év feletti, 5 ezer fő alatti településen élők 66 százaléka tervez valamilyen felújítást.

Akik a Diego üzleteit jelölték meg lehetséges vásárlási helyszínként

  • 62 százalékuk padlóburkolatot,
  • 44 százaléka hidegburkolatot,
  • 42 százalékuk beltéri ajtót venne.

„A legnagyobb célcsoport a jó anyagi helyzettel rendelkező, gyermekes, 18-45 év közötti férfiak köre, ugyanakkor a Diego felmérése szerint a konkrét vásárlással kapcsolatos valódi döntéshozók 85 százalékát a nők jelentik. Tavaly még 60 százalék, idén már 86 százaléka az embereknek nem hajlandó hitelből felújítani, vásárolni”

– hangsúlyozta Gesztesi Gábor.

Vásárlás SZÉP kártyára

Idén a Szép kártya egyenlegének terhére megnyílt a lehetőség, hogy azt lakásfelújításra, illetve termékekre fordítsák az emberek.

Ezzel kapcsolatban a Diego online kutatást végzett saját, 670 ezer klubkártyás magyarországi vásárlói körében. A cég kérdéseire összesen 3842-en válaszoltak.

A válaszadók 85 százaléka hallott a SZÉP kártyás lehetőségről, és 81 százalékuk szeretne is lakásfelújítással kapcsolatban arról vásárolni a közeli jövőben, főleg szőnyeget, futószőnyeget, függönyt, karnist és rolót.

Mi alapján döntünk a lakásfelújításokról?

  • 56 százalék akkor, amikor a ház valóban felújításra szorul,
  • 22 százalék a megváltozott élethelyzet miatt,
  • 8 százalék az állami támogatás hatására, 
  • míg további 8 százalékukat barátok, szomszédok inspirálták.

Óriási a tét: ezeken áll vagy bukik a fantasztikus év

Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány szakértői kedden ismertették a magyar gazdaság 2025-ös kilátásait, kiemelve, hogy bár recesszió nem fenyeget, a növekedés üteme nagyban függ a külső gazdasági tényezőktől. A kormány 3,4 százalékos GDP-bővüléssel számol, a gazdaság motorját a növekvő fogyasztás, a beruházások újraindulása és a külföldi tőkebefektetések adhatják, miközben a munkaerőpiac a teljes foglalkoztatottság határán mozog. A friss inflációs adat kapcsán kiemelték, hogy minden év januárjában magasabb az infláció, a következő hónapokban már lassulni fog az áremelkedés mértéke.