2016 után most is az év emberévé választotta a Financial Times Donald Trumpot. A brit lap szerint Trump elnökségét immár nem lehet „tűnő jelenségként elintézni". A Financial Times közölte: éppen Trump visszatérésének „figyelemreméltó jellege" miatt választotta ismét a volt és a következő amerikai elnököt az év emberévé.

A londoni üzleti napilap csütörtöki kiadásában azzal a véleményével indokolta a döntést, hogy Trump az Egyesült Államok újabb kori történetének legdrámaibb visszatérését hajtotta végre négy évvel ezelőtti választási veresége óta.

Eddig csak Grover Clevelandet választották meg két, nem egymást követő időszakra az Egyesült Államok elnökévé. Cleveland először 1885 és 1889, majd 1893 és 1897 között töltötte be az elnöki tisztséget.

Cikkében a lap úgy fogalmaz: a mostani Trump éppen a 2016-os Trump pontos tükörképe. Akkori kampányára még a republikánus elit is csak legyintett egészen az utolsó pillanatig, és saját, folyamatosan változó összetételű, kívülállókból álló kampánystábja, sőt maga Trump sem hitte, hogy le tudja győzni demokrata párti ellenfelét, Hillary Clintont.

Mostani kampányát azonban harcedzett profik irányították, és Trump ezúttal sokkal nagyobb figyelmet szentel kormányának összetételére is, mint 2016-ban. Akkor néhány vezető kabinettag kiválasztásán kívül másokra bízta a kinevezéseket, most viszont személyesen hallgatta meg kormányzati állásokra kiszemelt jelöltjeit, áll a Financial Times elemzésében.

Trump olyan dzsungelnek tekinti a világot, amelyben „potyázó szövetségesei" kihasználták az Egyesült Államokat, és ebben a környezetben „hajszálon függ a NATO jövője is" – fogalmaz csütörtöki írásában a Financial Times.

Irdatlan összeget fordítottak reklámra az amerikai választáson

Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése - derül ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből. Erről itt írtunk bővebben >>>