Ahogyan a szabálysértés is csak akkor jár következményekkel, ha a hatóság tudomására jut, a tulajdonos halála is csak akkor von maga után forgalomból kivonást, ha a hatóság tudomására jut – állapította meg írásában a Totalcar, amely egy olvasói levél alapján egy furcsa jogi szituációt elemzett.
Az olvasó évekkel ezelőtt hozzájutott egy autó üzembentartói jogához. A tulajdonos külföldi volt, ami miatt nem kapott parkolási engedélyt a fizetős zónában, ahol az olvasó lakott és parkolt az autóval. Ettől kezdve az olvasó intézte a biztosítást, a műszakit és minden autós ügyet, közben használta a gépjárművet, parkolási engedélyt is kapott.
Időközben az autó külföldi tulajdonosa elhunyt, amiről a kormányhivatal is tudomást szerzett az autó biztosításának vizsgálata során. Ilyenkor pedig nincs kecmec, az autót hivatalból kivonja a fogalomból a hatóság.
Az üzembentartói jogról az olvasó nem mondhatott le, az autót az elhunyt tulaj hozzájárulása nélkül nem adhatta el, és a nevére sem írathatta.
Az olvasó kapott egy levelet a kormányhivataltól, miszerint a rendszámot és a forgalmit 5 napon belül le kell adnia, mivel a tulajdonos elhunyt. Az olvasó leadta a dokumentumokat, a kiesett autó pótlására pedig vásárolt egy másikat.
Az eddigi balesetmentes közlekedéssel kiérdemelt B10-es bónusz besorolását azonban nem tudta átvinni az új autóra. A biztosító arra hivatkozott, hogy az olvasó továbbra is üzembentartója a leadott rendszámú gépjárműnek. A párhuzamos üzemeltetés szabályai szerint így A00-ból kell indulni a pótlásként vett autó kötelezőjének.
Eközben a forgalomból kivont, rendszám nélküli gépjármű a kertjében parkol, ráadásul megvenni sem tudja, mert az elhunyt örökösei elfelejtették felvenni a hagyatéki leltárba, így arról a közjegyző sem tudott dönteni. A megoldás a póthagyatéki eljárás lenne, amelyet követően az új tulaj megbeszélheti majd az olvasóval, hogy mit tervez az autóval.