Az EU fokozottabb zöldenergia támogatása miatt a belső piacot a kínai import panelek özönlötték el. Emiatt pedig szenved az európai napenergia-ipar, mert bár a kínai elektromos autókkal szemben indult dömpingellenes vizsgálat, a panelekkel szemben ez még várat magára.
Az Európai Napelemgyártó Tanács (ESMC) már korábban is panaszkodott a problémára, mivel az áradó és felhalmozódott kínai import jelentős veszteségeket okoz az európai gyártóknak – derül ki egy, a Financial Times birtokába jutott iparági levélből.
Az ESMC azt javasolja, hogy jöjjön létre egy állami alap, hogy felvásárolhassák a felesleges készleteket és enyhítsék az állami támogatási szabályokat.
Amennyiben ez mégsem valósítható meg, úgy az ESMC sürgősségi vámok bevezetését javasolja a kínai importra, attól függetlenül, hogy ez vélhetően nem tetszene Pekingnek.
A Financial Times cikkéből az is kiderül, hogy az Európai Bizottság elismerte a problémát, hozzátéve, elkötelezett a gyártók támogatása mellett. A helyzet azonban sürgős, emiatt a SolarPower Europe vészbeszerzési felhívást küldött, hogy a tagállamok az uniós gyártók raktárkészleteiből vásároljanak.