A Farnborough Air Show-n az Airbus először mutatta be nyilvánosan a hamarosan forgalomba kerülő A321XLR típusát a tanúsítás óta. A légitársaságok  már türelmetlenül várták a keskeny törzsű, hosszú távú járatokat teljesítő repülőgép idén esedékes átadását – számolt be a nagyszabású rendezvényről a CNBC.

Annak ellenére azonban, hogy kereskedelmi repülőgépek bemutatása nélkül, visszafogottan viselkedett,

az amerikai Boeing dominált az üzletkötési fronton az első napon.

A Korean Air 40 széles törzsű utasszállító repülőgépre írt alá szerződést az amerikai repülőgépgyártóval, míg a Japan Airlines 10 darab 787-9 Dreamlinerre adott le határozott megrendelést a Boeingnél, további 10 darabra szóló opcióval.

A VietJet vietnami légitársaság 20 darab A330neo típusú Airbus repülőgépre adott le megrendelést.

Az Airbus eközben a több ezer kereskedelmi küldött figyelmét a

hamarosan forgalomba kerülő A321XLR bemutatójával kötötte le, amely a világ leghosszabb egyfolyosós repülőgépe lesz.  

A gép pénteken kapta meg az európai engedélyt. Számos légitársaság, köztük az ír Aer Lingus és a spanyol Iberia várakozással tekint rá, mivel alacsonyabb üzemanyagköltség mellett olyan hosszú útvonalakat is képes lefedni, amelyeket eddig csak nagyméretű repülőgépek teljesítettek.