A kínai pénzügyminisztérium a PVH-t, a két amerikai ruházati márka anyavállalatát felvette a „megbízhatatlan szervezetek listájára”, lényegében a vállalatok feketelistájára. Ez része volt annak a széles körű gazdasági intézkedéscsomagnak, amelyet a kínai kormány bejelentett Donald Trump elnök 10 százalékos kínai importot érintő vámja után – írja a CNN.

A kínai kereskedelmi minisztérium szóvivője kijelentette, hogy a PVH diszkriminálta és akadályozta kínai vállalatok működését, bár további konkrétumokat nem mondott az ügy kapcsán.

A „megbízhatatlan szervezetek” listáján szereplés eltilthatja a PVH-t a kínai üzleti tevékenységtől, illetve szakértők szerint pénzbírságot vagy egyéb büntetést is vonhat maga után.

A PVH elleni támadás különösen figyelemre méltó, mert ez az első alkalom, hogy egy fogyasztói márka szerepel a „megbízhatatlan szervezet” megjelölés alatt


- mondta Sam Ide, az Asia Group üzleti tanácsadó cég Kínára szakosodott alelnöke. 

A PVH bírálta a döntést, és közölte, hogy együttműködik a kínai hatóságokkal a helyzet megoldása érdekében.

A cégcsoport, mint minden amerikai kiskereskedő, megtiltja a közvetlen vagy közvetett beszerzést Kína távoli, nyugati Hszincsiang tartományából. Az Egyesült Államok még Joe Biden elnök kormányzása idején kezdte betiltani a régióban gyártott összes árut a kényszermunkával kapcsolatos aggályok miatt. Emberi jogi csoportok szerint az ujgurok és más, túlnyomórészt muszlim kisebbségek számos emberi jogi visszaéléssel szembesültek a régióban, többek között tömeges internálótáborok kapcsán.

A lépés a kínai kormány megtorlása is lehet, mivel a vállalat nem hajlandó Hszincsiang tartományból gyapotot beszerzeni, ahol az ujgur kisebbségek kényszermunkája folyik. Szeptemberben Peking közölte, hogy vizsgálatot folytat a PVH ellen, mert „megsértette a szokásos piaci tranzakciós elveket” a Hszincsiangból származó gyapot bojkottálásával.

Nem világos, hogy a kínai kormány miért éppen a PVH-t vette célba, de Ide kiemelte, a vállalat nem olyan nagy, mint mondjuk a Nike vagy más népszerű márkák Kínában, így kevesebb munkahely szűnne meg a bezárások következményeként.

A PVH kínai üzleti tevékenységének korlátozása nagy csapást jelentene a vállalat számára, mivel 2023-ban Kína a PVH bevételének 6 százalékát, a nyereségének pedig 16 százalékát tette ki. A Calvin Klein gyakorlatilag minden kínai tartományban jelen van.

Dúl a kereskedelmi háború: a kínai birodalom visszavág

Viszontvámokat vet ki az amerikai importtermékekre a kelet-ázsiai nagyhatalom. A meglévő vámokon felül további intézkedésekkel kedveskednek Donald Trumpnak.
Bővebben>>>