A Ford egy olyan szabadalmat nyújtott be, amely lehetővé tenné, hogy a járművei hirdetéseket jelenítsenek meg, figyelembe véve többek között az autó úti célját, pozícióját és sebességét.

Az InsideEVs cikke szerint

a rendszer képes lenne figyelni az autóban lévő zajszintet, valamint az utasok beszélgetéseinek a szüneteit, így a hirdetéseket ekkor tudná lejátszani.

A rendszer emellett alkalmazkodna a felhasználók reakcióihoz, így az utasok bosszúsága esetén csökkentené a hirdetések számát. Intenzív vezetési helyzetekben, valamint egy iskolai zónán való áthaladás esetén pedig szintén kevesebb hirdetés jelenne meg.

A Ford szabadalma már tavaly oltalmat kapott, azonban még nem biztos, hogy utcára kerülő autókban is alkalmazni fogják.

„Az ilyen rendszerek és módszerek ellentétes erővel bírnak a felhasználó természetes hajlamával szemben, hogy minimálisan vagy egyáltalán nem keressen hirdetéseket” – írta a vállalat a szabadalomban.

A autógyártó korábban egy olyan rendszert védetett le, amely felismeri a hirdetőtáblákat, majd az autó képernyőjén megjeleníti, hogy a sofőr vagy az utas kapcsolatba tudjon lépni a cégekkel. Ezt a rendszert azonban azóta sem vezették be a gyakorlatban.

Nagyon nem jött be az elektromos fordulat, óriás hátraarcot csinál a patinás autógyártó

A stratégiaváltás 1,9 milliárd dollárjába kerül a Fordnak.