Február 4-én a párizsiak megszavazták a nehézgépjárművek, terepjárók, 4 × 4-es meghajtású autók parkolásának tiltását a közutak mentén. Egyre több metropolisz célja, hogy ezen autók számát a közterületeken visszafogják – magyarázta Jean-François Esnault, a Flowbird csoport – az egyik olyan platform Lyonban, amely ezzel a témával foglalkozik – a parkolási tevékenységért felelős igazgatója. Rámutatott:
egyre több nagyváros célja, hogy ezen autók számát a közterületeken visszaszorítsák
– idézi a Le Monde.
Valójában a parkolót üzemeltetők a növekvő számú tiltásokból gyarapszanak.
Párizsban és Lyonban olyan árakon lehet majd az érintett autósoknak parkolni, amelyek így vonzóbbá válnak.
Minden jármű esetében azonos árat alkalmaznak, és képesek ezt az ügyfélkört befogadni
– erősítette meg Jean-Laurent Dirx, a Parkolási Szakmák Országos Szövetségének és a SAGS parkolócsoportjának elnöke.
A 2014-ben elfogadott, úgynevezett „Maptam-törvény” kisebb forradalmat idézett elő, miután 2018-ban hatályba lépett az a része, amely mintegy 800 közösség számára tette lehetővé a dekriminalizálást, a fizetős utcai parkolás decentralizálását.
A tervek szerint a párizsi belvárosban az eddigi 6 euró helyett 18 eurót kell majd fizetni egy óra parkolásért, a külvárosokban pedig 4 euró helyett 12 eurót. A voksolás eredményét nem ültetik rögtön át a gyakorlatba, a megemelt parkolási díjat várhatóan csak egy év múlva vezetik be.
Hasonló szigorítást tervez több francia nagyváros, közte Lyon, Bordeaux és Grenoble.
Karácsony Gergely is szemet vetett a francia fővárosra.
A parkolódíjak azért vannak, hogy általuk szabályozzuk a város forgalmát - erősítette meg korábban a főpolgármester. Az Economx még azt is felvetette lehetőségként, hogy megint Budapesti Lakógyűlés lehet a kérdésről, mint ahogy a Lánchíd forgalmi kérdéséről is lehetett szavazni.