A Strabag leányvállalata évek óta arra szakosodott, hogy bontás helyett a meglévő épületeket hasznosítsa, és a korábbi építőanyagok nagy részét újra felhasználja – írja a Magyar Építők a Strabag Magyarország Kft. közösségi bejegyzésére hivatkozva. A posztból kiderült, hogy az osztrák fővárosban található, Ferenc József császárról elnevezett vasútállomás főépületéből irodaház születik.
A FRANCIS kereskedelmi központ tíz emelete munkára, étkezésre és bevásárlásra szolgál majd, miközben az alagsorban továbbra is regionális vonatok közlekednek majd.
Bécs felkészült a luxusturizmusra, leesik az állunk az osztrák főváros újdonságai láttán
Mi sem bizonyítja jobban, hogy kiheverte a pandémia okozta sokkot a szállodaipar, és immár nem hatja meg az infláció sem, mint az, hogy az elmúlt években súlyos veszteségeket elszenvedett turizmusban fellángolt a beruházási láz. A magyar főváros egyik nagy riválisa, Bécs több új luxusszállodával büszkélkedhet az idén.Bővebben >>>
Módszerváltás
Az 1978-ban átadott épületet nem lebontják és újjá építik, hanem átalakítással varázsolnak belőle modern épületet.
Az irodaház honlapján a szóban forgó projektről konkrét számokat is közölnek: a bontás és az újjáépítés 27595 tonna szén-dioxid kibocsátással járt volna, míg az átalakítás ezzel szemben jóval kevesebbet, mindössze 8970 tonnányit okoz, vagyis ez a fajta szemlélet harmadára csökkenti a légkör szennyezését.
Hasonlóan sokat mondó adat, hogy a bontás során mintegy 10 ezer teherautónyi mennyiséget kellett volna elszállítani a bontott anyagból, ami egy Bécstől Pozsonyig tartó konvojnak felel meg.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!