A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárása után módosította a jogsértő hirdetéseit az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetője. Az GVH szerint a vállalkozás az árfeltüntetés terén és bizonyos termékek elérhetőségével kapcsolatban megtévesztette a fogyasztókat. Tekintettel az együttműködésre és a jogsértések gyors megszüntetésére a versenyhatóság figyelmeztette a céget.

Tavaly februárban indított vizsgálatot a nemzeti versenyhatóság és megállapította, hogy az eOptika Kft. olyan módon reklámozta a termékeit, hogy a fogyasztók azt hihették, kedvezményes áron tudják megvásárolni a termékeket. Az eOptika Kft. a gyártók által ajánlott árat jelenítette meg bolti árként, azonban ezek a referencia árak valójában nem érvényesültek a piacon, így megtévesztették a fogyasztókat.

A GVH vizsgálata megállapította továbbá, hogy a vállalkozás Google Adwords hirdetésekkel és a honlapján azt a téves benyomást keltette a fogyasztóban, hogy az iWear márkanevű terméket meg lehet vásárolni az eOptika Kft. weboldalán, azonban ott nem voltak elérhetőek, helyettük a saját kínálatát ajánlotta a fogyasztóknak.

A vevő elsősorban az ár alapján dönt.

Bár az optikai termékek online és offline kereskedelme számos speciális jellemzővel bír, a fogyasztói döntés szempontjából alapvető tényező az érte fizetendő ár, illetve az akciós, csökkentett áron, engedménnyel kínált termék megvásárlásával a fogyasztó részesül-e árkedvezményben, s ha igen, akkor az milyen mértékű megtakarítással jár a nem akciós áron történő vásárláshoz képest.

Az eOptika Kft. a vizsgált és sérelmezett magatartásokat már az eljárás során megszüntette, módosította. A GVH Versenytanácsa többek között ezt is figyelembe vette, amikor a jogsértések miatt figyelmeztetést szabott ki, valamint megfelelési program kidolgozására kötelezte az első jogsértését elkövető kisvállalkozást.

A hasonló esetek jövőbeli elkerülése érdekében a GVH oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban azért, hogy a magyar fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az ígért kedvezményeket.

Megbírságolta a Heinekent a GVH

A holland tulajdonú sörgyártó cég a sörválaszték szűkítése miatt 15 millió forint bírságot köteles megfizetni, egyben megfelelési programot kell kialakítson HORECA partnereivel, hogy tudatosan kerülje a kizárólagos kapcsolatra ösztönző feltételeket. Bővebben >>>