A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64 százaléka már vett is ilyen holmit az interneten – állapította meg a Shoptet kutatása.
A környezettudatosság másodlagos
A cseh hátterű Shoptet adatai szerint Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használt cikk piac. A felhasználók szempontjából ugyanis ez a piac a megtakarításra és a pénzkeresésre is lehetőséget kínál.
Ez a szegmens lehetőséget jelenthet a magyar vállalkozóknak is, hiszen tovább halad a használtcikk-piac a digitalizáció útján, és egyre több kiskereskedő dönt úgy, hogy valóságos üzlet mellett webáruházat is létrehoz vagy eleve már csak a világhálón működik
– mondta Rédey Iván, a cég magyarországi vezetője.
A felmérésből az is kiderült, hogy a nők főleg ruhákat, a férfiak pedig inkább kütyüket vásárolnak használtan az online térben. A motivációk mellett rákérdeztek arra is, hogy a használt cikkek közül milyen termékeket vásárlunk.
Az eredmények alapján divatcikkeket 47 százalékban, számítástechnikai eszközöket 43 százalékban, könyveket 39 százalékban, szórakoztató elektronikai eszközöket 34 százalékban veszünk a világhálón.
Modern kincskeresés
A Jófogás tavalyi felmérése szerint minden második válaszadó kincskeresésként tekint a használtcikk-vásárlásra, és találkozott már emlékezetes vevővel vagy eladóval. Használt cikkek esetén a kutatás öröme, illetve a fenntarthatósági szempontok mellett egyre többen keresik az egyediséget, az érzelmeket és a személyességet a termékekben.
Ráadásul a megkérdezettek közel 60 százaléka úgy vélekedik, hogy adott esetben többet is érhet az a tárgy, ami mögött sajátos és érdekes történet van.
(Eisenkrammer Nóra)