Májushoz képest az élen nem történt érdemi változás, továbbra is a Mitshubishi Space Star a legolcsóbb autó, amit újonnan meg lehet venni 4,4 millió forintért. Ugyanakkor a Pénzcentrum megjegyzi, hogy a model Entry kivitele sem légkondit, sem pedig rádiót nem tartalmaz, valamint a fehér színen kívül minden más színösszeállítás feláras.
A második 4,9 millióért a Kia Picanto, 200 ezer forinttal drágább, mint az év elején. Vele holtversenyben van a Hyundai i10-es, ami ugyanakkor májusban még 5 millió 799 ezer forintba került. A dobogó legalsó fokára a Dacia Sandero kereült, aminek 5 349 000 forint a listaára.
A negyedik helyezett Skoda Fabia, ami azonban az importőr oldalán nem konfigurálható. Bekerült még a 10 legolcsóbb közé a Citroën C3-as, az Opel Corsa, a Peugeot 208 és a Toyota Aygo X is.
Inkább legyen használt, csak legyen benne klíma
Németh János, a Skoda hazai márkaigazgatója korábban azt nyilatkozta a lapnak, hogy a magyarok többsége nem vásárol ennyiért új autót, a forgalomba helyezési statisztikák élén nem is szerepelnek a felsorolt modellek. Mint mondta, azt látja, hogy 5 millió forintért az ügyfelek inkább egy 3-4 éves használt autót vesznek a jobb komfortfokozatra tekintettel, mint egy klíma nélküli autót – vagy inkább hitelre vesznek új autót ebből a keretből.
A szakember szerint a magas autóárak miatt nem jó a kilátások a lakossági piacon, mivel úgy véli, egy 10-12 millió forintos új autót manapság sikeres magánvállalkozók engedhetnek meg maguknak, vagy akik cégautót használhatnak.
A márkaigazgató szerint élesedni látszik a verseny a piacon, több márka is komolyan elkezdte leárazni termékeit, mivel a túlkereslet átcsapott a túlkínálatba, ezért jobban küzdenek a vásárlókért.