A Totalcar egyik olvasója számolt be arról, hogy összeakasztotta a bajszát a Cascoval, miután egy őzbaleset kapcsán nem értettek egyet.
Az alaptörténet szerint a motoros 75 km/h-val hajtott, amikor egy őz oldalról nekiugrott, emiatt letört a váltókar, görbült a lábtartó, a hátsó doboz és első idom is tört, a segédváz meghajlott.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
Az olvasó azért fordult elkeseredettségében a Totalcarhoz, mert
a biztosító Allianz szerint a kiegészítő biztosító csak a vaddal konkrét ütközésből (kontaktból) eredő kárt akarja téríteni, vagyis az esés és aszfalton csúszás miatti sérüléseket már nem fizeti.
A balesetező motorja jelenleg szervizben van, 700 ezer forintos kármegállapításnál tartanak, ehhez képest a biztosító 100 ezer forint gyorskárt állapított meg eddig. Az olvasó arról számolt be, hogy a motor több eleme is sérült, amit a jegyzőkönyvek tartalmaznak, de azt nem ismerik el téríthető kárnak, pedig azokkal együtt annak összege bőven meghaladja a motor kárkori értékét ami kb. bő 1 millió forint volt.
A szaklap szerint ezért fontos alaposan átolvasni a casco szerződést még aláírás előtt, ugyanis egyáltalán nem mindegy, hogy a casco mit ért vadkár alatt. Ebben az esetben a biztosító csak konkrétan azt a kárt fizeti meg, amelynél bizonyított, hogy az őzzel való kontaktus okozta, de az ebből fakadó következményeket (elesés, földön csúszás) már nem.
„A Casco szerződés nem téríti meg az állattal való ütközés fedezet alapján azokat a sérüléseket, amelyek az állattal való összeütközés nélkül (pl. akkor, amikor Ön megpróbálta elkerülni az összeütközést) következtek be, továbbá azokat a sérüléseket, amelyeket nem az állattal való ütközés okozott. A megkeresésben szereplő leírás szerint az állattal való ütközés után a motorkerékpár a bal oldalára dőlt és tovább csúszott. A kárfelvétel során készült fotódokumentumok alapján megállapítható, hogy a lábtartó és a váltókar sérülése a motor eldőlése során az aszfalton való csúszás eredménye, így ezekre a tételekre, kártérítést nyújtani nem áll módunkban.”
A Totalcar azt írja, ha ez benne van az Általános Szerződési Feltételekben, akkor jogszerű, ám nem lehetünk biztosak benne, hogy ez az érvelés egy esetleges per során megállná a helyét.