Novemberben enyhén javult a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi ágazati üzleti hangulatindexe.

Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján hétfőn közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke

mínusz 22,1 pontra emelkedett novemberben az októberi mínusz 25,2 pontról.

A németországi kiskereskedők különösen az aktuális helyzetüket ítélik meg kedvezőbben, mint októberben. A következő hónapokra vonatkozó üzleti várakozások indexe is valamelyest javult, azonban továbbra is alacsony szinten áll.

Az üzleti körülmények nehezek, ennek ellenére a kiskereskedők némileg bizakodóbbak a karácsonyi szezon eladásainak alakulásával kapcsolatban – nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.

A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor mínusz 16,1 pontról mínusz 13,4 pontra javult novemberben.

A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai bár némileg javultak novemberben, továbbra is pesszimizmust tükröztek: a vonatkozó indikátor az előző havi mínusz 34,6 pontról mínusz 32,6 pontra emelkedett.

A felmérés tanúsága szerint az ágazaton belül

az autókereskedések és a ruházati termékeket árusító vállalkozások üzleti hangulata jelenleg kedvezőbb a kiskereskedelmi szektor egészében mértnél,

ugyanakkor a bútor- és lakberendezési üzletek, a kerékpárüzletek és az élelmiszer-kiskereskedők körében rosszabb a hangulat, mint a kiskereskedelmi ágazat egészében.

A kiskereskedelemben széleskörű áremelés várható a következő néhány hónapban – ez különösen igaz az élelmiszer-kiskereskedelem, valamint a bútorüzletek esetében – tette hozzá Patrick Höppner.