Partali Anita a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának marketingvezetője azt mondta:

a tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelmi kávépiac értéke, igaz, a piacon belül folytatódik az átrendeződés.

Az elmúlt egy évben

  • az értékesített őrölt kávé mennyisége 3,7 százalékkal csökkent,
  • míg a szemes kávé 1,9 százalékkal,
  • a kapszulás kávék kategóriája pedig volumenben 5,1 százalékkal nőtt.

Az adatok szerint az idén augusztusban zárult 12 hónap alatt a gyártók, forgalmazók összesen 14,3 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon.

Ezen belül a társasághoz tartozó kávéüzletág értékesítése mintegy 17 százalékkal nőtt.

A Nilesen piackutató adataira hivatkozva a marketingvezető elmondta, hogy

a magyarországi kiskereskedelmi kávépiac értéke - az instant kávétermékeket kivéve - 2023 szeptember elseje és 2024 augusztus vége között 77 milliárd forint volt, ami 0,9 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.

Partali Anita a szektort érintő egyik legnagyobb kihívásnak a kávé nyersanyag-árának folyamatos növekedését nevezte meg, amihez minden piaci szereplőnek alkalmazkodnia kell megfelelő üzleti stratégiával:

  • az arabica kávébab beszerzési ára 19 százaléka,
  • a robustáé pedig 45 százalékkal drágult az idén január-augusztusban. 

A világszintű kávétermelés 2023-2024-ben 178 millió zsák volt, szemben a 2022-2023-as 168,2 millió zsákkal - egy zsák tartalma 60 kilogramm - írta az MTI.

A Coca-Cola HBC Magyarország nyolc termékkategóriában mintegy 100 terméket kínál a magyar piacon. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a kft. tavaly 197,362 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az egy évvel korábbi 166,255 milliárd forint után. Az adózott eredménye pedig mintegy 200 millió forinttal, 3,825 milliárd forintra nőtt.