Műszaki hiba miatt a Keleti pályaudvaron 15-20 perces késésekkel közlekedhetnek egyes vonatok – közölte a Mávinform hétfő reggel Facebook oldalán.

Azt írták, hogy a hatvani vonalon az egri Agria, valamint a gyöngyösi Mátra InterRégiók Budapest és Hatvan között S80-as vonatként közlekednek.

Az újszászi vonalon pedig a szolnoki Z60-as vonatok Budapest és Sülysáp között S60-as vonatként járnak.

Vitézy Dávid eközben Facebook-posztjában közölte: komolyabb gondok húzódnak a háttérben.

„Ma reggel újabb kisiklás történt, ismét a Keleti pályaudvaron, egy mozdonyt érintően. Ez okozza a MÁV által bejelentett zavarokat a pályaudvar működésében"

– írta a frakcióvezető a közösségi oldalán. 

Hozzátette: a kisiklás pontos okait nyilván nem lehet még tudni, de a nyár végi eset után szerinte illene igen gyorsan magyarázatot adnia a MÁV-nak arra, hogyan történhetett ez meg ismét ugyanott. 

„Tudtommal személyi sérülés szerencsére nem volt” – jelezte Vitézy.

A délelőtt folyamán megszólalt Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója is. Facebook-oldalán azt írta: 

„Ma hajnalban, a Keleti pályaudvaron egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel kisiklott a pályáról. Szerelvényvonat volt, így utast nem szállított, sőt, a közelében sem tartózkodott. Senki nem sérült meg, a mozdonyvezető kollégánk sem, aki észlelte a pályahibát és ennek megfelelően cselekedett."

A MÁV-vezér szerint a baleset kapcsán érthetően jut eszébe mindenkinek az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, amely szintén a Keleti pályaudvarnál történt. 

„A két esetnek azonban műszaki értelemben nincs köze egymáshoz, hiszen az akkori balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen átvizsgáltuk és az állapotuktól függetlenül, pusztán a koruk alapján cseréltük"

- hangsúlyozta.

Jelezte, hogy a jelenlegi baleset okait alaposabb vizsgálatnak kell tisztáznia, de az már látszik, hogy más áll a hátterében: a csúcssín tört el.

Az utasnak azonban nem is ez a fontos, hanem az, hogy biztonságban és a tervezett időben juthasson el az úticéljába. Éppen ezért hoztak már korábban döntést arról, hogy jövőre végrehajtják a Keleti-programot, amelyben a pályaudvar teljes váltókörzetét felújítják.

„Addig az eddiginél gyakoribb, alaposabb vizsgálatokkal és szigorú biztonsági intézkedésekkel teszünk azért, hogy az ilyen és ehhez hasonló balesetek megelőzhetők legyenek, vagy mint ebben az esetben, a hatásuk minimalizálható legyen" - írta Hegyi Zsolt.

Nyár végén már volt egy kisiklás

Augusztus végén napokig állt a forgalom a Keleti pályaudvaron, miután kisiklott egy vonat.