Műszaki hiba miatt a Keleti pályaudvaron 15-20 perces késésekkel közlekedhetnek egyes vonatok – közölte a Mávinform hétfő reggel Facebook oldalán.
Azt írták, hogy a hatvani vonalon az egri Agria, valamint a gyöngyösi Mátra InterRégiók Budapest és Hatvan között S80-as vonatként közlekednek.
Az újszászi vonalon pedig a szolnoki Z60-as vonatok Budapest és Sülysáp között S60-as vonatként járnak.
Vitézy Dávid eközben Facebook-posztjában közölte: komolyabb gondok húzódnak a háttérben.
„Ma reggel újabb kisiklás történt, ismét a Keleti pályaudvaron, egy mozdonyt érintően. Ez okozza a MÁV által bejelentett zavarokat a pályaudvar működésében"
– írta a frakcióvezető a közösségi oldalán.
Hozzátette: a kisiklás pontos okait nyilván nem lehet még tudni, de a nyár végi eset után szerinte illene igen gyorsan magyarázatot adnia a MÁV-nak arra, hogyan történhetett ez meg ismét ugyanott.
„Tudtommal személyi sérülés szerencsére nem volt” – jelezte Vitézy.
A délelőtt folyamán megszólalt Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója is. Facebook-oldalán azt írta:
„Ma hajnalban, a Keleti pályaudvaron egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel kisiklott a pályáról. Szerelvényvonat volt, így utast nem szállított, sőt, a közelében sem tartózkodott. Senki nem sérült meg, a mozdonyvezető kollégánk sem, aki észlelte a pályahibát és ennek megfelelően cselekedett."
A MÁV-vezér szerint a baleset kapcsán érthetően jut eszébe mindenkinek az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, amely szintén a Keleti pályaudvarnál történt.
„A két esetnek azonban műszaki értelemben nincs köze egymáshoz, hiszen az akkori balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen átvizsgáltuk és az állapotuktól függetlenül, pusztán a koruk alapján cseréltük"
- hangsúlyozta.
Jelezte, hogy a jelenlegi baleset okait alaposabb vizsgálatnak kell tisztáznia, de az már látszik, hogy más áll a hátterében: a csúcssín tört el.
Az utasnak azonban nem is ez a fontos, hanem az, hogy biztonságban és a tervezett időben juthasson el az úticéljába. Éppen ezért hoztak már korábban döntést arról, hogy jövőre végrehajtják a Keleti-programot, amelyben a pályaudvar teljes váltókörzetét felújítják.
„Addig az eddiginél gyakoribb, alaposabb vizsgálatokkal és szigorú biztonsági intézkedésekkel teszünk azért, hogy az ilyen és ehhez hasonló balesetek megelőzhetők legyenek, vagy mint ebben az esetben, a hatásuk minimalizálható legyen" - írta Hegyi Zsolt.
Nyár végén már volt egy kisiklás
Augusztus végén napokig állt a forgalom a Keleti pályaudvaron, miután kisiklott egy vonat.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!