A Wizz Air kommunikációs vezetője azt nyilatkozta az RTL Híradójának, hogy akár órákat várakoztatják a légiirányítók a repülőgépeket, hogy megfelelő számú személyzet tudja kezelni a légtérben repülő leszálló-felszálló repülőgépeket.
„A cataniai esetben is ez történt” – mondta Radó András annak kapcsán, hogy panaszkodó utasok szerint 30 órát késett a Szicíliából Budapestre tartó járatuk, és volt, aki a reptér füvén aludt.
Eközben, ahogy az Index is beszámolt róla, Daniel Liebhart légiforgalmi irányító, az osztrák Vida nevű szakszervezet légiközlekedési osztályának vezetője is kijelentette: az európai légtérben bekövetkező késésekért a létszámhiánnyal küzdő HungaroControl a felelős. Ezért felszólította a magyar kormányt, hogy biztosítson jobb munkakörülményeket a légiforgalmi irányítóinak.
A televíziós hírműsor megkeresésére
a HungaroControl reagált a vádakra. Közölték, hogy Magyarországon a személyzet hiánya miatt nem kell a légijáratokat késleltetni, és a viharokkal, valamint az ukrán légtérzárral indokolták a késéseket.
Adataik alapján 2019-hez képest a légiforgalmi irányítók létszáma 179-ről 185 főre emelkedett.
Mindenesetre jó, ha tisztában vannak az utasok azzal: az európai jogszabályok alapján a három órát meghaladó késés, a járattörlés és a túlkönyvelés miatt visszautasított beszállítás esetén meghatározott kártérítési kötelezettsége van a légitársaságoknak.