Vége a dalnak: 16 ezer kínai elektromos kerékpárt foglaltak le a hollandok
A fatbike-ok azért illegálisak, mert műszaki paramétereik egy kis segédmotoros kerékpáréval egyenlőek, akár 45 km/órás sebességre is fel lehet őket gyorsítani.
Az elmúlt valamivel több mint másfél hónap alatt a holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet (ILT) ellenőrei mintegy 16500 Kínából importált „elektromos kerékpárt” foglaltak le, mivel azok veszélyt jelentenek a közlekedésbiztonságra, és nem felelnek meg az ilyen jellegű közlekedési eszközökre vonatkozó hivatalos előírásoknak.
A vaskos, széles gumiabroncsokkal ellátott kétkerekű járműveket (fatbike) elektromos kerékpárként árulták, nagy részüket a rotterdami kikötőben foglalta le a felügyelőség, és körülbelül ezer darabot egy holland kiskereskedő elosztóközpontjaiban.
A fatbike-ok azért illegálisak, mert műszaki paramétereik egy kis segédmotoros kerékpáréval (mopedéval) egyenlőek, és egy gombnyomás illetve alkalmazás segítségével akár 45 km/órás sebességre is fel lehet őket gyorsítani.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.
Az e-kerékpárok legális maximális sebessége 25 km/óra. Az ILT szerint a járművek vázát, a fékeket és a gumiabroncsokat azonban nem tesztelték nagyobb sebességre, ami súlyos balesetek és sérülések kockázatának teszi ki az azzal közlekedőket. Az ILT felhívta a figyelmet, hogy egyre több olcsó, nem biztonságos és nem tesztelt, fatbike-nak álcázott mopedet importálnak Hollandiába.
Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, be kell tiltani ezeknek a járműveknek a hivatalos kereskedelmi csatornákon keresztül történő értékesítését
– véli a felügyelőség. A közlekedésbiztonságért kampányoló VeiligheidNL holland szervezet képviselője szerint csak 16 éves kortól kellene engedélyezni a fatbike-ok használatát, miután a kórházi statisztikák szerint aggasztóan megnőtt a balesetek száma az ilyen közlekedési eszközöket használó fiatalok körében.
2022-ben még csak hét fatbike-balesetről számoltak be, de tavaly már 59 incidenst regisztráltak, idén pedig az első négy hónapban 33-an kerültek kórházba.
A fatbike-ok szabályozásának kérdése szerdán heves vitát váltott ki az új holland kormány és a parlamenti képviselők között. A képviselők többsége azt szorgalmazza, hogy 14 éves kortól lehessen a járműveket használni, és kötelezővé tennék a bukósisak használatát. A kérdésről várhatóan a következő hetekben szavaznak.