A magyar Acemil Csoport a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive-val közösen gördülőállomány gyártó üzemet építhet Magyarországon.

A CRRC ZELC egyike a kínai állami tulajdonú holdingcsoport hat leányvállalatának, amely több mint 10 ezer embert foglalkoztat.

Kovács Dávid az Acemil igazgatósági tagja azt mondta: a CRRC Shandonggal már van egy meglévő együttműködésük, hozzátette:

már a jövő év első negyedévében elkezdődhet a vagonok gyártása.

A CRRC ZELC az európai piacra

  • fővonali és a tolatómozdonyokat,
  • elektromos motorvonatokat,
  • illetve kétszintes szerelvényeket tervez gyártani

– írta a Portfolio.

A CRRC ZELC és az Acemil elképzelései szerint a jövőben mind a négy említett termékcsaládot Magyarországon lehetne gyártani.

Emellett a két vállalat egy vasúti oktatással és képzéssel, kutatással és fejlesztéssel foglalkozó létesítményt is szeretne létrehozni.

A kínai csoport úgy véli, hogy az Acemilben megbízható helyi partnerre talált, a tárgyalások azt követően gyorsultak fel a két fél között, miután Hszi Csin-ping kínai elnök májusban hazánkban járt.

A magyar logisztikai, vasútgyártó, energetikai és informatikai csoport 2022 végén alakult, kezdetben a Kína-Európa vasúti logisztikával foglalkozott a cég, amely teljes mértékben egy magántőkealap tulajdonában van.

Kovács Dávid közölte: létrehoznak egy karbantartási bázist is, hogy kiszolgálják az európai piacra gyártott meglévő és jövőbeli termékportfóliót.

Nem csupán vasúti járműveket szeretnénk eladni ügyfeleinknek, hanem egy teljes körű szolgáltatási csomagot is kínálni szeretnénk karbantartó személyzettel

– fogalmazott az Acemil igazgatósági tagja.

Szerinte biztos, hogy számos okból hatalmas igény lesz új mozdonyokra.

Jelenleg körülbelül 55 ezer mozdony van Európában. 

  • Nyugat-Európában ezek átlagos életkora 20-23 év,
  • Kelet-Európában 35 év,
  • Magyarországon pedig 40-50 év.

Európában zöld átmenet zajlik, és az uniós intézmények további előrelépést várnak a hálózatok villamosításában és az általános dekarbonizációban. 

Az Acemil a CRRC egy másik leányvállalatával, a CRRC Shandong Co-val is megállapodást kötött tehervagonok közös gyártásáról és összeszereléséről Magyarországon, amelyhez külön gyárat építenének.