A koronavírus-járvány és a háborúk hatására alaposan átalakult, ahogy vásárolunk: a McKinsley egy friss tanulmánya szerint jelentősen csökken a márkahűség és változik maga a kiskereskedelmi ökoszisztéma – írja az ITBusiness.
A mai vásárlók többsége, köztük az Y és Z generáció közel 70 százaléka már a közösségi médiára és az influenszerekre támaszkodik vásárlás előtt, felváltva ezzel a termékek közötti válogatást.
Emiatt, és részben a világjárvány hatására, több élelmiszerbolt is kénytelen volt bevezetni az online vásárlási lehetőséget.
A tanulmány szerint a közelmúltbeli események ráadásul további szélsőségek felé tolták a fogyasztókat, akik vagy pazarolnak, vagy spórolnak.
Ezen felül a fogyasztók manapság már mindenhez villámgyorsan akarnak hozzájutni, legyen szó termékről vagy szolgáltatásról: ha ezt a vásárló nem kapja meg, már odébb is áll, vagyis oda a lojalitás.
A McKinsey becslése szerint 2027-re a kiskereskedők nyereségének a 40 százalékát is kiteheti az ügyféladatok monetizálása és az új technológiai eszközök alkalmazása.
A leghatékonyabban azonban úgy küzdhetnek meg a vezetők az említett kihívásokkal, ha a kiskereskedők a digitális elemzéseket és az aktuális elemzési technikákat beépítik a teljes üzletágba. Ebben pedig az utóbbi időben nagy segítségükre van a generatív mesterséges intelligencia.