A tervezett, szeptember 16.-i dátumhoz képest jóval hamarabb, már szerda délután, várhatóan 13:00 órakor visszaadják a forgalomnak a Kőröshegyi völgyhidat, teljes szélességében – tudatta az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A hidat szeptember 2.-án, zárták le.
A tervezetthez képest korábbi befejezés a többi között annak köszönhető, hogy a munkálatok előkészítése az áprilisi próbaemelések óta folyamatosan zajlott. Munkatársaink a cserék során nem szembesültek komolyabb nehézségekkel, így a munka jó ütemben, még az előre tervezett ütemezésnél is gördülékenyebben haladt. Emiatt 5 nappal hamarabb befejezzük a munkát
– közölték.
A munkálatok során csaknem 30 szakember, egy 76 méter emelőmagasságú, 160 tonnás autódaru és sarunkként 18 db, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelő-rendszer dolgozott azért, hogy az elmúlt 17 évben elhasználódott és most cserélt egyenként közel 10 tonnás szerkezeti elemeket a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban kiemeljék, ezután pedig az újakat azok helyére milliméter pontosan beillesszék. Az új saruk egyediek, rendelésre készültek Németországban.
Ha már lezárták a hidat a forgalom elől, minden olyan beavatkozást is elvégeztek, amelyek egyébként forgalomkorlátozással járnak.
Elvégezték a híd dilatációs elemeinek korrózióvédelmét a teljes keresztmetszetben, ahol szükséges volt, aszfaltoztak és a padkát is helyreállították, meggyorsítva ezzel az M7 -es autópálya szintrehozási munkálatait. Ezen felül a szalagkorlát- és fénytörő háló javításokat is elvégezték az érintett szakaszon.
A munkálatokra azért volt szükség, mert az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből kiderült: a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából (melyek egyenként 4500 tonna terhet tartanak, amikor a helyükön vannak), három már erősen elhasználódott, és cserélni szükséges. A saruk a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását.
A 2007-ben épült, 1872 méter hosszú hídon ez volt az első sarucsere.
Mindez előre tervezett munka volt, a híd biztonságos, jó állapotban van
– hangsúlyozták az MKIF szakemberei.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!