Az Európai Parlament Közlekedési Szakbizottságának decemberi szavazásán többek között arról született döntés, hogy a 70 év feletti sofőröknek kötelező–e időszakosan tesztelni KRESZ-tudását. Magyarország ezt az ötletet a kezdetektől nem támogatta, a javaslatot végül elvetették. 

Szintén elbukott a B+ kategóriás jogosítvány bevezetésének előterjesztése.

Eszerint a javaslat szerint a teljes körű vezetői jogosultsághoz B és B+ kategóriás jogosítvány megszerzésére is szükség lett volna. A legnagyobb különbség, hogy az előbbivel csupán 110 km/h sebességgel lehetett volna haladni, ezáltal növelve a közlekedésbiztonságot. A képviselők nagy része azonban úgy vélte, hogy a rendszer nehezen lett volna ellenőrizhető, illetve a jogosítvány megszerzési költségének megduplázásával rontotta volna a lakosság mobilitási lehetőségeit. 

A 22 igen, 21 nem és három tartózkodás mellett megszavazott javaslatcsomag az áru- és személyszállításban megjelenő munkaerőhiányra is megpróbál választ találni. A közlekedésbiztonságért aggódók tiltakozása ellenére átment a 18 évesek teherautó vagy legfeljebb 16 utast szállító autóbusz vezetéséhez szükséges jogosítvány megszerzését engedélyező javaslata is – írja a Közlekedésbiztonság.hu.

A képviselők támogatták azt a felvetést, amely a járművezetők képzését és vizsgáztatását a való életben megjelenő kockázatokra és vészhelyzetekre való felkészítésre fókuszálná.

javaslat szerint például a képzésnek részévé kell tenni a vezetés közbeni biztonságos telefonhasználatot, a csúszós és havas utakon való megfelelő járművezetést, a holttér kockázatainak megismerését és a vezetést segítő rendszerek használatát is.