Megdöbbent a Közúti Közlekedési Szakszervezet a hírtől, mely szerint a MÁV-START és a Volánbusz integrációját követően kimarad az vállalat nevéből a Volán név.

A korábbi tervek még úgy szóltak, hogy az új társaság neve MÁV-VOLÁN Személyszállítási Zrt. lesz, de Lázár János most megjelent utasítása másként rendelkezik: az új cég MÁV Személyszállítási Zrt. néven fut majd.

A szakszervezet szerint viszont a buszosok a Volán név 54 éves múltjára tekintettel megérdemelnénk, hogy a magyarországi közúti közösségi közlekedés múltja ne vesszen feledésbe és a Volán név jelenjen meg az új közlekedési társaság nevében is.
A Facebookra feltett közleményükben hangsúlyozták, hogy a Volánbusz 30 százalékkal több embert foglalkoztat, mint a MÁV-START, sokkal több utast szállít és sokkal több települést érintenek járatai.
Van saját vállalti kultúránk, van múltunk, ha már nem lesz önálló jövőnk, legalább a nevünkből maradjon meg a VOLÁN!
- írták, hozzátéve, hogy levélben kérik Lázár Jánostól a döntés újragondolását.
A Magyarbusz.info beszámolójából derült ki, hogy a MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését: a folyamatnak az év végéig kell lezárulnia.
Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával és a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve

egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven. A fúzióval tehát a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, valamint márkanevét és beleolvad a MÁV személyszállítási üzletágába

Az integrációnak az ígéretek szerint elsősorban cégjogi jelentősége lesz, a munkavállalók napi munkavégzését az összevonás alig érezhetően érinti majd, főként

  • a menedzsment működésével,
  • a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételével összefüggő változások lesznek.

A Volánbusz és a MÁV-Start összevonása 2023. decemberében kapcsolt magasabb fokozatba, ekkor került ugyanis a 2021. január 1-e óta a MÁV csoporthoz tartozó, már országos lefedettséggel működő busztársaság és a MÁV-Start egységes irányítás alá. A két társaságot azóta közös vezérigazgató és egy egyesített igazgatóság irányítja,  2024. február 1-től pedig már egységes szervezeti felépítés alapján működik a két állami közszolgáltató.