Lázár János Szikszón, egy lakossági fórumon közölte:
október végéig ki kell javítani az M30-as autópálya megsérült szakaszát, és vissza kell adni a forgalomnak.
Kapcsolódó
Az építési és közlekedési miniszter a hétfő esti rendezvényen elmondta azt is, hogy
a munkálatok költsége eléri az 5 milliárd forintot, és azt teljes egészében a Strabagnak kell vállalnia garanciális javításként.
A tárcavezető leszögezte, hogy a garanciát érvényesíteni fogják.
A Strabagból ki fogjuk taposni, hogy még az idén az utat megjavítsa
- fogalmazott Lázár János a közösségi oldalára feltöltött videóban.
A kivitelező a napokban már elkezdte a munkálatokat.
A miniszter a fórumon jelezte, hogy a hiba feltárásához a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit hívták segítségül, mert nem hitték el a kivitelező állítását a probléma keletkezéséről.
Az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt.
A hiba okáról azt mondta, a talajban folyamatos a vízszivárgás amit nem kezeltek, ezért százezer köbméter földet kell elbontani, majd visszaépíteni.
- A fórumon Lázár János elnézést kért mindenkitől, akit az autópálya lezárt szakasza miatt kár ért,
- megerősítette: megvizsgálják annak a lehetőségét, miként kompenzálják azokat, akik Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei autópálya-matricát vettek, de azt a lezárás miatt nem tudják kihasználni.
Kiemelte:
az M30-as megépítésére 354 milliárd forintot költöttek el; ezért is sérelmezi, hogy már az átadás után fél évvel bekövetkezett az első műszaki hiba.
Úgy fogalmazott, hogy a közlekedők biztonsága miatt zárta le az autópályát az üzemeltető, mert nem lehet kockáztatni, hogy bárki megsérüljön az úthiba miatt.
Lázár János aláhúzta, tisztában vannak vele, hogy a sztráda érintett szakaszának lezárása nagy terhet ró a 3-as főútra.
A közlekedés könnyítésére a 3-as főút és a 37-es út találkozásánál, az arnóti körforgalomban a minisztérium saját költségére egy ideiglenes pluszsávot alakít ki, így a 3-as útról érkezők közvetlenül haladhatnak Miskolc, illetve az M30-as felhajtója felé
- írta tudósításában az MTI.
A munkálatok márciusban elkezdődnek, és április elején már használhatják a közlekedők a pluszsávot.
A fórumon Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára a műszaki megoldást ismertetve közölte: a munkálatok részeként az elkövetkezendő időszakban el kell bontani a megcsúszott szakaszt, és annak helyére 755 darab 20-24 méter hosszú, 60 centiméter vastag vasbeton oszlopot tesznek. Ezt követően lehet visszaépíteni a töltést, a teljes pályaszerkezetet, valamint a három réteg aszfaltot.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Kidobhatjuk elavult számítógépünket: íme a Microsoft rossz híre

Rohamtempóban szállítják le az autókat, hogy elkerüljék a vámokat

Óriási támogatást kapnak a nyugdíjasok, ebből szépíthetik a házukat

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Már senki sem úszhatja meg a minősítést a Balatonon, és ez mindenkinek jó

Leválasztanak minket? Trump és Putyin kézfogása átrajzolhatja a geopolitikai határokat

Ezüst gazdaság: még alig látjuk, de elképesztő benne a potenciál

Dél-koreai és török tojások millióival törnék le az árakat

Királyi meghívó a klubba: szokatlan lépésre készül Trump
