Lázár János Szikszón, egy lakossági fórumon közölte:

október végéig ki kell javítani az M30-as autópálya megsérült szakaszát, és vissza kell adni a forgalomnak.

Az építési és közlekedési miniszter a hétfő esti rendezvényen elmondta azt is, hogy 

a munkálatok költsége eléri az 5 milliárd forintot, és azt teljes egészében a Strabagnak kell vállalnia garanciális javításként.

A tárcavezető leszögezte, hogy a garanciát érvényesíteni fogják.

A Strabagból ki fogjuk taposni, hogy még az idén az utat megjavítsa 

- fogalmazott Lázár János a közösségi oldalára feltöltött videóban.

A kivitelező a napokban már elkezdte a munkálatokat.

Az M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakaszán a tervezési és kivitelezési munkálatokat - a STRABAG Építő Kft. és a  STRABAG AG alkotta - STR M30 Konzorcium végezte, a forgalomba helyezésre 2021. októberében történt.

A miniszter a fórumon jelezte, hogy a hiba feltárásához a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit hívták segítségül, mert nem hitték el a kivitelező állítását a probléma keletkezéséről.

Az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt.

A hiba okáról azt mondta, a talajban folyamatos a vízszivárgás amit nem kezeltek, ezért százezer köbméter földet kell elbontani, majd visszaépíteni.

  • A fórumon Lázár János elnézést kért mindenkitől, akit az autópálya lezárt szakasza miatt kár ért,
  •  megerősítette: megvizsgálják annak a lehetőségét, miként kompenzálják azokat, akik Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei autópálya-matricát vettek, de azt a lezárás miatt nem tudják kihasználni.

Kiemelte:

az M30-as megépítésére 354 milliárd forintot költöttek el; ezért is sérelmezi, hogy már az átadás után fél évvel bekövetkezett az első műszaki hiba. 

Úgy fogalmazott, hogy a közlekedők biztonsága miatt zárta le az autópályát az üzemeltető, mert nem lehet kockáztatni, hogy bárki megsérüljön az úthiba miatt.

Lázár János aláhúzta, tisztában vannak vele, hogy a sztráda érintett szakaszának lezárása nagy terhet ró a 3-as főútra.

A közlekedés könnyítésére a 3-as főút és a 37-es út találkozásánál, az arnóti körforgalomban a minisztérium saját költségére egy ideiglenes pluszsávot alakít ki, így a 3-as útról érkezők közvetlenül haladhatnak Miskolc, illetve az M30-as felhajtója felé

- írta tudósításában az MTI. 

A munkálatok márciusban elkezdődnek, és április elején már használhatják a közlekedők a pluszsávot.

A fórumon Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára a műszaki megoldást ismertetve közölte: a munkálatok részeként az elkövetkezendő időszakban el kell bontani a megcsúszott szakaszt, és annak helyére 755 darab 20-24 méter hosszú, 60 centiméter vastag vasbeton oszlopot tesznek. Ezt követően lehet visszaépíteni a töltést, a teljes pályaszerkezetet, valamint a három réteg aszfaltot.