A Déli Körvasút fejlesztése az egyetlen folyamatban lévő budapesti közlekedési nagyberuházás, nagyon fontos a kormánynak, nem véletlen, hogy ezen kapott össze most Lázár János és Mészáros Lőrinc.
Az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán fakadt ki:
Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!
Ez a bejegyzés főként azért érdekes, mert a V-Híd Zrt. Mészáros Lőrinc cége.
A vita az építkezés gyorsításáról szól, ahhoz, hogy a körvasút minél előtt elkészüljön, a munkának éjjel-nappal folynia kellene, Lázár János azonban ezt a nagy zajjal járó esti, éjszaki tevékenységet megtiltotta.
A helyiek korábban azt kérték tőlem és én arra tettem ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat
– írta.
A bejegyzésében utal Mészáros Lőrince, amikor kijelenti:
Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt.
a Déli körvasút, 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek.
- Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul és bővül a vasúti pálya,
- új Duna-híd létesül,
- ez Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat.
a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyva a megállapodást, önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembe megy a kormánnyal, mint megrendelővel. Szerinte a szerződés alapján ehhez joga van, különben nem tud határidőre teljesíteni.
Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!
A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből.