Új rendszer és új menedzsment kell a MÁV-hoz – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken tartott sajtótájékoztatóján.
Ennek fényében pedig Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója szeptember elsejével távozik posztjáról
– írja az Index. A miniszter szerint egy teljesen új rendszert alakítanak ki, amihez új menedzsment is dukál, ezért távolítják el székéből Pafférit, így Szeptember elsejétől Hegyi Zsolt, a MÁV Start vezérigazgató-helyettese veszi át a vasúttársaság irányítását.
Lázár egy ötpontos akciótervet is bejelentett.
- Szeptemberben a parlament elé viszi újonnan kidolgozott személyszállítási törvényét, amelyben a közlekedéshez való jogot állampolgári joggá szeretné nyilvánítani, és szabályozná, hogy ezen a területen mi illeti meg minimálisan a polgárokat. Biztosítaná továbbá a járásközpontból a megyeszékhelyre, illetve a megyeszékhelyről a fővárosba naponta kétszer átszállás nélküli eljutást;
- Új vasútpálya-építési program: négy év alatt 500 kilométer vasutat kell megépíteni, a hitel 30 évre szól. A budapesti HÉV-eket csak akkor újítják fel, ha megérkeznek az uniós pénzek;
- Új járműveket kell beszerezni, amit Lázár szerint magunknak kell gyártanunk;
- Új MÁV-applikáció;
- A MÁV Zrt.-nek három leányvállalata lesz, ezek közül egy a személyszállításért, egy a pályaműködésért, egy pedig a back office-ért felel majd.
MÁV: kevés a klíma, aki teheti üljön buszra
A MÁV vezérigazgatóhelyettese azt nyilatkozta, hogy a vasúti kocsik 40-50 éve nem ezekre a klimatikus viszonyokra készültek. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy minden munkatársuk azon dolgozik, hogy minél könnyebbé tegyék az utasok helyzetét a mostani rendkívüli hőségben. Bővebben→További részletek