A Continental autógumik, fékrendszerek, autóbiztonsági berendezések és alkatrészek gyártására specializálódott.

A cég vizsgálja a részlegei szétválasztásának lehetőségét

- erről a Handelsblatt nevű német üzleti lap számolt be.

A sajtótájékoztatón Nikolai Setzer vezérigazgató és Philipp von Hirschheydt, az Automotive Executive Board tagja elmondta: külső tényezők vezettek a döntéshez, például a változó piaci környezet. Egy független autóipari  üzletág rugalmasabban tudna reagálni ezekre a változásokra. Emellett független vállalatként az autóipari üzletág könnyebben tudna partnerséget kötni más cégekkel. A szétválás várhatóan 2025 végére fejeződhet be.

A Continental-csoportnak hat gyára, egy gumiabroncs-kereskedelmi központja és egy fejlesztési központja is van Magyarországon, ezekben több mint nyolcezer embernek adnak munkát

- írja a Telex, amely emlékeztet: idén januárban Lázár János építési és közlekedési miniszter azt nyilatkozta, hogy a német Continental makói üzemében példátlanul megalázó módon foglalkoztatják a munkavállalókat.

Tavaly nyáron már elbocsátottak magyar dolgozókat Makón, miután vendégmunkások érkeztek, akiket a hazai dolgozóknak kellett betanítaniuk. Az év aztán újabb ötven dolgozó elbocsátásával zárult.

A lapnak a magyarországi Continental azt írta, hogy nemzetközi sajtóközleményben a Continental csoport stratégiai, cégstruktúrával kapcsolatos globális lépését jelentette be, a közleményben elérhető minden információ.

A Continental működésében Magyarország kiemelt szerepet tölt be. Ennek fényében, valamint a rendelkezésre álló információk alapján annyit megerősíthetünk, hogy a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak

- írták közleményükben.