A Continental autógumik, fékrendszerek, autóbiztonsági berendezések és alkatrészek gyártására specializálódott.
A cég vizsgálja a részlegei szétválasztásának lehetőségét
- erről a Handelsblatt nevű német üzleti lap számolt be.
A sajtótájékoztatón Nikolai Setzer vezérigazgató és Philipp von Hirschheydt, az Automotive Executive Board tagja elmondta: külső tényezők vezettek a döntéshez, például a változó piaci környezet. Egy független autóipari üzletág rugalmasabban tudna reagálni ezekre a változásokra. Emellett független vállalatként az autóipari üzletág könnyebben tudna partnerséget kötni más cégekkel. A szétválás várhatóan 2025 végére fejeződhet be.
A Continental-csoportnak hat gyára, egy gumiabroncs-kereskedelmi központja és egy fejlesztési központja is van Magyarországon, ezekben több mint nyolcezer embernek adnak munkát
- írja a Telex, amely emlékeztet: idén januárban Lázár János építési és közlekedési miniszter azt nyilatkozta, hogy a német Continental makói üzemében példátlanul megalázó módon foglalkoztatják a munkavállalókat.
Tavaly nyáron már elbocsátottak magyar dolgozókat Makón, miután vendégmunkások érkeztek, akiket a hazai dolgozóknak kellett betanítaniuk. Az év aztán újabb ötven dolgozó elbocsátásával zárult.
A lapnak a magyarországi Continental azt írta, hogy nemzetközi sajtóközleményben a Continental csoport stratégiai, cégstruktúrával kapcsolatos globális lépését jelentette be, a közleményben elérhető minden információ.
A Continental működésében Magyarország kiemelt szerepet tölt be. Ennek fényében, valamint a rendelkezésre álló információk alapján annyit megerősíthetünk, hogy a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak
- írták közleményükben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!