A vendéglátóhelyek, szállodák által pop-up módon, azaz ideiglenesen, egy-két hónapig működtetett strandokat szállják meg legújabban a divatcégek: ezek partszakaszait veszik birtokba a logós napernyők, nyug- és baldachinos ágyak, törülközők, és sokszor a strand idejére nyílik valami bár és egy könnyűszerkezetes, sebtében felhúzott üzlet is a létesítmény részeként.
A luxusstrandok világába belekóstolt már
- a Dior,
- a Louis Vuitton,
- a Gucci,
- a Fendi,
- a Dolce&Gabbana,
- a Valentino,
- a Missoni
- és Armani is.
Az Index összeállításából kiderült, hogy ez win-win műfaj főként
- a Távol-Keleten,
- az USA-ban,
- Dubajban
- és St. Tropez-ban,
- valamint pár olasz és spanyol lokáción dívik,
- de megjelent a törökországi Bodrumban is.
St. Tropez azért különleges, mert több márka is a francia Riviéra luxusvároskájában látta meg a potenciált: tavaly volt itt strandja a Louis Vuittonnak, a Guccinak, a Loro Pianának, a Giorgio Armaninak, a Diornak, de ezt a jó szokását idén is folytatta itt a Jacquemus és a Dolce&Gabbana úgyszintén. Utóbbi divatcégnek egyébként az idei ilyen fronton a második szezonja Marbellán és a taorminai Four Seasons hotelben is, de idén megjelentek Dubajban és Portofinóban is ezzel.
A kalkulációk szerint, ha az ember visszafogja magát, átlagosan fejenként 580 ezer forintos napi költéssel is lehet számolni egy luxusstrandon, ebben az összegben az éttermi fogyasztások és a boltokban vásárolt termékek is benne van.
A divatszakma szerint a tengerpart az utolsó terep, amit még a divatcégeknek meg kell hódítani, minden más platformon már ott vannak.